تبریک میلاد کریمه اهل بیت(ع) در نقاره‌ خانه هلال بن علی(ع) نواخته شد

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه كرامت، نقاره ويژه ميلاد در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) نواخته شد.

تبریک میلاد کریمه اهل بیت(ع) در نقاره‌ خانه هلال بن علی(ع) نواخته شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این آیين نقارهه زنی با شكوه دقایقی قبل همزمان با غروب آفتاب روز اول ذی القعده در صحن جنوبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) با دستان خدام افتخاری حرم و نوای نقاره ذكر «يا رضا»، «يا فاطمه» و «يا هلال» اجرا شد و دهه شاد ومعنوی كرامت را نویدداد.

پيشينه نقاره‌ زنی خدام افتخاری حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) به بيش از ۲۰۰ سال قبل باز می گردد و برای نخستين بار زمانی رواج يافت كه گنبد و گلدسته‌های حرم مطهر در حال بازسازی بود.

در آن زمان مؤسس نقاره‌زنی، مشهدی علی ناظرحضرتی بر طبلی كه متشكل از يك ظرف سفالی توخالی با روكشی از پوست آهو بود كوفت تا با اين روش ضمن خبردار كردن مردم از آغاز عمليات بازسازی، اهالی منطقه را نيز به كمك مالی و ادای نذورات ترغيب نمايد. پس از آن سورنا نيز به طبل كوبی در نقاره زنی اضافه شد.

هم‌اينك نقاره‌ نوازی در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) توسط گروهی ۱۲ نفره از خادمين جوان حضرت متشكل از ۶ طبل كوب و ۶ كرنا زن، به عنوان كوس شاديانه در اعياد ملی و مذهبی اجرا می شود.

اين سبك نقاره‌زنی تنها در حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظيم(ع) و حرم حضرت محمد هلال(ع) اجرا می‌شود.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.