میزان صادرات از گمرکات استان از نظر وزنی 86 درصد و ارزشی 53 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

افزایش وزنی 86 درصدی صادرات فارس به خارج از کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنکاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال میزان صادرات از گمرکات استان ازنظر وزنی 86 درصد و ارزشی 53 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است گفت: فرش، گلیم، زعفران، پسته مهم‌ترین صادرات از گمرکات استان فارس است که با به ‌روز و الکترونیکی شدن سیستم‌های نوین شاهد تسریع در روند اجرایی امور هستیم.
رحیمی افزود: اطلاعات ثبت‌ سفارش به‌ صورت الکترونیکی، ارتباط سیستمی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت با گمرک و نیز اجرای طرح دوراظهاری و تائید بارنامه و ارسال الکترونیکی توسط شرکت حمل‌ و نقل به گمرک و حذف کاغذ ازجمله فعالیت‌ های اداره کل گمرکات این استان در امسال بوده است.
وی ادامه داد: کنترل برخط ترانزیت از مبدأ به مقصد از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل بوده که در این راستا امکان اظهار از راه دور، اعتماد به اظهار ترانزیت و حذف ارزیابی ترانزیت در مبدأ از دیگر برنامه‌های اجرایی بوده است.
رحیمی بیان داشت: یکی دیگر از طرح‌هایی که در این اداره کل اجرایی شده است، طرح تشخیص کارشناسی و ارزیابی به‌صورت خودکار و بدون دخالت انسان است و با اجرایی شدن آن شاهد عدم دخالت در تعیین کارشناسی و ارزیابی، جلوگیری از هماهنگی‌های اجتماعی و نیز عدم آشنایی صاحب کالا و کارشناس از یکدیگر هستیم.
مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: ترانزیت، حذف ارزیابی ترانزیت در مبدأ و نیز ارسال شماره پلمب درج‌شده در مبدأ و مقصد بدون اطلاع طرفین و حذف پروانه ترانزیت از دیگر مزایای آن است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار