آزمون جامع راهنمایان گردشگری و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی همزمان با سراسر کشور در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری متشکل از مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت گردی و راهنمایان زمین گردشگری با حضور بیش از 86 نفر در استان آذربایجان شرقی و 4 هزار داوطلب به صورت سراسری در 26 استان و مناطق آزاد برگزار شد.

شرکت کنندگان این آزمون که پیش از این دوره های آموزشی مربوطه را در موسسات تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پشت سر گذاشته اند برای کسب گواهینامه و مجوز ورود به کار در صنعت گردشگری با یکدیگر به رقابت پرداختند .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هدف برگزاری این آزمون و آموزش های گردشگری را ارتقا و توسعه صنعت گردشگری و ارائه خدمات بهتر گردشگری برای گردشگران بیان کرد.

مرتضی آبدار افزود: هم اکنون 400 راهنما گردشگری ،500 مدیر فنی و 220 آژانس گردشگری در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ضورت آمادگی برای میزبانی گردشگران کشورهای اسلامی در سال 2018، آموزش دوره های گردشگری برای تحصیلکردگان و فراد بومی به عنوان بلد محلی در روستاهای گردشگری و شهر های توریستی استان را از دیگر برنامه های این اداره کل برای میزبانی شایسته از میهمانان عنوان کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.