یک نشریه آمریکایی در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ در میان ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک ریو محبوبیت چندانی ندارد.

ورزشکاران المپیک ریو درباره ترامپ چه نظری دارند؟/ او یک احمق استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی «تایم» با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بازی‌های المپیک فرصتی برای مردم جهان فراهم می‌کند تا به دور از جنگ، سیاست و هرگونه تنش برای برگزاری رقابتی مسالمت‌آمیز گردهم آیند. این بدان معنا نیست که ورزشکارانی که از گوشه‌ و کنار این کره خاکی روانه «ریو دو ژانیرو» در برزیل شده‌اند، درخصوص رویداهای مهم این‌روزها -بویژه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اخبار مربوط به «دونالد ترامپ»- نظری ندارند.  
 
«استیون گاردینر،» یکی از این ورزشکاران اهل «باهاما»، در گفتگو با تایم، اظهار داشت: «به نظر من، او یک احمق است». گاردینر تنها ورزشکار حاضر در المپیک ریو نیست که چنین نظری دارد. بسیاری دیگر از ورزشکاران المپیکی نیز در گفتگو با تایم از سیاست‌های ترامپ انتقاد کردند.  دونده زن اهل «فیجی» و دانشجوی دانشگاهی در ایالت «آیووا»، معتقد است انتخاب ترامپ به احتمال زیاد باعث می‌شود وی نتواند به تحصیلش در آمریکا ادامه دهد. وی در گفتگو با تایم، اظهار داشت: طوری که ترامپ سخن می‌گوید، به‌نظر می‌رسد وی قصد دارد تمامی شهروندان غیرآمریکایی را وادار کند به کشورهایشان بازگردند. یکی دیگر از ورزشکاران زن اهل فیجی نیز ایده ترامپ برای ساخت دیوار را ترسناک خواند.  

یک ورزشکار زن آلمانی نیز در گفتگو با تایم، اظهار داشت: امیدوارم وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز نشود. «احمد النمر،» تیرانداز مصری، نیز با «افراطی» خواندن ترامپ، هشدار داد انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا پیامدهای وحشتناکی به‌همراه خواهد داشت.

در ادامه گزارش آمده است: البته تمامی ورزشکاران حاضر در المپیک ریو از ترامپ متنفر نیستند. برای مثال، یکی از دوچرخه‌سواران اهل کره جنوبی در این باره اظهار داشت: من نه ترامپ را دوست دارم و نه از وی متنفرم. او همیشه پر سر و صداست. یک بسکتبالیست اهل صربستان نیز اظهار داشت: شاید ترامپ  فقط قصد دارد رأی جمع کند و پس از پیروزی در انتخابات خط‌مشی خود را تغییر دهد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار