افزایش فشار گاز علت حادثه خط لوله دالان/ یک کشته و دو زخمی +فیلم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: افزایش فشار گاز علت حادثه خط لوله دالان بوده و این آتش سوزی یک کشته و دو زخمی را داشته است.

آتش خط لوله 42 اینچ گاز دالان خاموش شد
بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در گفتگو  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص حادثه آتش سوزی که بامداد امروز در دالان به وقوع پیوست، اظهار داشت: افزایش فشار گاز در محدوده لخته گیر 1200 گچساران قبل از ایستگاه شیر1200 (vavle station) باعث بروز انفجاری گسترده در این نقطه شده ، این خط لوله در مرحله توپک رانی (ارسال توپک اسفنجی) پس از فشار گیری بوده که این حادثه رخ داده است.

وی تصریح کرد: ساعت یک پس از نیمه شب شنبه 16مردادماه انفجاری در خط لوله 42 اینچ تازه تعمیر شده دالان به وقوع پیوست، با اقدامات فنی نیروهای ایمنی و بستن منبع تغذیه گاز در منطقه دالان و تخلیه خط در بالادست و پایین دست، آتش خط لوله 42 اینچ انتقال گاز ساعت 5 بامداد اطفا شد.

عالی پور با اشاره به حضور بموقع 7 تیم ایمنی و آتش نشانی در محل رویداد، افزود: نخستین گام در این عملیات اطلاع رسانی به شرکت نفت مناطق مرکزی و بستن چاهها و منابع تغذیه گاز در منطقه دالان بود، پس از آن از طریق انشعاب های فرعی، گاز موجود در دو سوی مقطع آسیب دیده تخلیه و به مشعل های اضطراری انتقال داده شد.

وی ایمن سازی و اطمینان از مهار و محو کامل آتش را آخرین مرحله عملیات برشمرد که دقایقی پیش به سرانجام رسید.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب  افزود: برای بررسی علت دقیق حادثه کمیته ای متشکل از تیم HSE ، امور مهندسی گاز مایع، گاز مایع و بازرسی فنی خوردگی فلزات در حال بررسی هستند که طی 2 تا 3 روز آینده علت اصلی حادثه را مشخص خواهند کرد.


عالی پور در خصوص آسیب دیدگان این حادثه گفت: سه تن از همکاران مشغول در محل دچار حادثه شدند که یکی از آنها به علت سوختگی 90 درصدی،ایست قلبی کرده و دوتن دیگر سوختگی 45 و 25 درصدی دارند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خصوص زمان بازگشت خط به مدار اظهار داشت: وسعت انفجار به حدی بوده که گویی بمباران در منطقه رخ داده و قطعا ترمیم خطوط و نقاط آسیب دیده زمان بر خواهد بود.

وی تاکید کرد: این حادثه به هیچ عنوان خرابکاری نبوده و تمامی حوادث اخیر نیز به علت فرسودگی تجهیزات و ایمنی پایین یا خطای انسانی بوده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
چراجدیدا این همه جاهای مهم آتیش میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
چرا این همه حادثه آتش سوزی صورت می گیرد؟
یعنی هیچ کدام عمدی نیست؟
می خواهند به کشور ضربه وارد کنند.
Spain
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
واقعا مناطق نفت خیز نیاز به نگاه ویژه ای از طرف مسولین دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
خدا به داد کارکنان نفت برسه، دایم جانشان در خطر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
چرا اینقدر آتش سوزی میشه؟؟؟!!! !!آیا عمدیه یاسهل انگاری؟؟!!!!چقدردیگه باید شاهدآتش سوزی وتلفات انسانی باشیم؟؟!!!! مسئولین کمی مراقبت ها وتمهیدات لازم رو بیشتر کنن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
ما هم باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
این همه آتش سوزی تا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
هر روز یجا میترکه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
وااااااي خيلييييي وحشتناك بود كل شهر ما يدفعه تكون خورد همه از خواب پريدن اسمون قرمززز شده بووووووود
آخرین اخبار