استاندار خوزستان در نشست مشترک مسئولان دو استان خوزستان و چهارمحال بختياري بر ضرورت حفظ حيات طبيعي کارون تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان و قاسم سليماني دشتکي استاندار چهارمحال و بختياري ديروز در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختياري با هم ديدار کردند.

استاندار خوزستان در اين نشست  با بيان اينکه طبق دستور رئيس جمهوري طرحهاي انتقال آب در حد آب شرب و با لحاظ مسايل زيست محيطي بايد انجام شود ادامه داد:  در عين حال بايد مصوبه شوراي عالي آب و مسايل زيست محيطي در اين طرح ها مورد توجه قرار گيرد و نبايد کاري خلاف آن انجام شود.

شريعتي با تاکيد بر لزوم تشکيل کميته مشترک از مديران خوزستان و چهارمحال و بختياري براي حفاظت کارون، عنوان کرد: براي حفظ رژيم طبيعي کارون بايد يک کميته تخصصي از معاونين هماهنگي امور عمراني استانداري هاي دو استان ، مديران آب و مديران کل محيط زيست در اين زمينه تشکيل شود.

وي همچنين با اشاره به طرح هاي راه هاي ارتباطي بين دو استان عنوان کرد: مطالعات در خصوص محور ارتباطي شهرکرد-بروجن-لردگان-ايذه-اهواز انجام شده است و بخشي از اين محور در استان چهارمحال بختياري و بخشي ديگر در استان خوزستان است و بخشي که در خوزستان قرار دارد چهاربانده خواهد شد و در ماه آينده مناقصه آن برگزار مي شود.

استاندار خوزستان با اشاره به نزديکي فرهنگي دو استان خوزستان و چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به وجود فرهنگ مشترک بختياري و وجوه فرهنگي زياد بايد جشنواره هاي فرهنگي ميان دو استان برگزار شود.

در اين نشست که تعدادي از مديران ارشد  و نمايندگان دو استان استان خوزستان و چهارمحال بختياري در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند، مقرر شد که در سه ماه آينده نشستي مشترک برگزار و گزارشي از روند اجراي طرحها و مصوبات با حضور استانداران هر دو استان ارايه شود.



انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.