وی گفت: پس از اینکه سوغاتیها آماده شد، عدهای از دختران به نمایندگی از دختران مشهدی سوغاتیهای تولیدی خودشان را در چهار ایستگاه ورودی شهر همزمان با دهه کرامت توزیع خواهند کرد. جانمازها به دختران زائر نوجوان خواهد رسید و عروسک نمدیِ آهو هم به دختران کوچکتر .
مدیر فرهنگسرای غدیرمشهد افزود: در این طرح 18 هزار دختر طی 2 هفته در 460 کلاس آموزشی که در روستاها، مساجد، مدارس و فرهنگسراها دایر شد؛ آموزش دیدند و از طریق این آموزشها تا به حال 10 هزار عروسک و جانماز آماده شده و با توجه به روند فعالیت دختران آموزش دیده پیشبینی میشود تا روزهای پایانی دهه کرامت 10 هزار عدد دیگر سوغاتی از هنر دست دختران مشهدی تولید و به زائران اهدا شود.
سلطانی یکی از اهداف«آهوانه» را مرتبط با توجه به بحث سوغات معنوی و بومی دانست و گفت: مشهد سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر است و حدود 70 درصد از زائران ما اسباببازی و پوشاک که عمدتا واردات چین هستند را به عنوان سوغات به شهرهای خودشان میبرند. این در حالی است که در بارگاه منور امام رضا(ع) فرصتها، ظرفیتها و نمادهای فرهنگی بسیاری داریم که میتوانیم پیامهای خودمان را از آن طریق و در قالب سوغات به مخاطبانمان منتقل کنیم.
وی از استقبال فراوان دختران از این طرح یاد کرد و افزود: ثبتنام برای شرکت در«آهوانه» تا روزهای پایانی دهه کرامت امکانپذیر است و علاقمندان میتوانند از طریق برقراری تماس با شماره 33658500 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در طرح اقدام نمایند.
مدیر فرهنگسرای غدیرمشهد با اشاره به جشن رونمایی از هدایا در سومین روز دهه کرامت و در تاریخ 16 مردادماه جاری گفت: علاوه بر رونمایی به صورت نمادین به چند زائر داخلی و خارجی این هدایا را توسط دختران مدافع حرم اهدا خواهیم کرد.
انتهای پیام//