بندرعباس؛

كاهش سهم صنايع غرب بندرعباس از آب شرب

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: به دليل استمرار خشكسالی و محدوديت منابع آبی، ميزان تخصيص آب شرب به صنايع غرب كاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،امين قصمي افزود: از مجموع 600 ليتر آب تعهد شده شركت نسبت به تامين نياز آبي صنايع میزان 108 ليتر در ثانيه به مجتمع هاي مسكونی صنايع غرب تحويل داده مي شود.
وی گفت: مابقی نياز آبی آن ها از طريق آبشيرين كن هاي  احداث شده و  در دست احداث صنايع تامين مي شود.
مديرعامل آب وفاضلاب هرمزگان با  اشاره به وضعيت منابع آبي شهر بندرعباس گفت: در حال حاضر میانگین ميزان توليد آب امسال 2 هزار و 15 ليتر در ثانيه است .
قصمی افزود: در صورت مديريت مصرف آب و كاهش 200 ليتر بر ثانيه از ميزان مصرف همچنين با كاهش سهم صنايع غرب از آب شرب ، حداقل نياز آبي شهر بندرعباس 2 هزار و 490 ليتر خواهد بود.
وي با اشاره به کمبود آب 475 ليتر در ثانيه گفت: اکنون آب مورد نياز بندرعباس، از سد استقلال به ميزان 965 ليتر و از چاه هاي دشت شميل و نيان 900 ليتر و چاه قنات دشت شميل نيز به ميزان 150 ليتر در ثانيه تامين مي شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به ميزان مصارف آب در كابري های مختلف استان گفت: 85 درصد مشتركين ما با كاربري خانگي هستند كه 63 درصد از آب توليدي را به خود اختصاص داده اند.
قصمي همچنين ميزان مصرف آب در بخش صنايع 2 درصد، در بخش مراكز آموزشي، درماني و مذهبي 5 درصد ، نيروهاي نظامي و انتظامي 12 درصد ، فضاي سبز 5 درصد، عمومي و دولتي 9 درصد، آزاد 2 درصد و تجاري را 2 درصد اعلام کرد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.