رئیس کل گمرکات افغانستان گفت: از امام رضا(ع) می خواهم که صلح و آرامش در جهان برقرار شود و در هیچ کشوری جنگی نباشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد رشاد پوپل که همراه هیئت هفت نفره متشکل از مدیران و مسئولان گمرک کشور افغانستان ، به حرم مطهر رضوی مشرف شده بود، گفت: شهر مقدس مشهد به دلیل وجود حرم علی بن موسی الرضا(ع) شهری بهشتی است و هر عاشق و دلباخته ای آرزوی دیدن گنبد طلایش را دارد، حضور در این بارگاه منور، برای کسانی که از کیلومترها آن سوتر به مشهد آمده اند خیلی متفاوت تر و خاطره انگیزتر است.

وی، با اشاره به اینکه، عشق به امام رضا(ع) در دل همه انسان ها جاری است، اظهار کرد: افتخار می کنم که در ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به این شهر سفر کردم و فرصت ارزشمند زیارت این امام همام نصیب و روزی ام شد.

وی ابراز کرد: در این بازدید توفیق حاصل شد، تا با بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی شهر مقدس مشهد و مجموعه آستان قدس رضوی آشنا شویم که جای بسی خوشحالی است.

رئیس کل گمرکات افغانستان، در حاشیه بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: اثر ارزشمند «ستایش پروردگار» از استاد محمود فرشچیان که در این موزه به نمایش گذاشته شده، در نوع خود بی نظیر است و نظر تمام گروه را به خود جلب کرد.

احمد رشاد پوپل گفت: موزه آستان قدس رضوی که گنجینه های بی نظیری در آن نهفته است، مکانی بسیار دیدنی و تاثیر گذار است. اهمیت این گنجینه به صحف و قرآن‌های نفیس و دست نویس موجود در این موزه از جمله قرآن‌های منسوب به امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان با ایران نزدیکی فرهنگی زیادی دارد، عنوان کرد: دو کشور ایران و افغانستان در بخش‌های تاریخی و فرهنگی با یکدیگر سلسله مشترکات زیادی دارند و بسیار خرسندیم که توانستیم با خلاصه ای از فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شویم.

رئیس کل گمرکات افغانستان،که برای نخستین بار با مجموعه حرم مطهر رضوی آشنا شده است، گفت: روزهای به یادماندنی و خاطرات زیادی حاصل این سفر بود که هیچ گاه فراموش نمی کنیم، امیدواریم توفیق مجدد حاصل شود تا همراه با خانواده به این سفر معنوی مشرف شویم.

این گروه از موزه های مرکزی، فرش، قرآن و گنجینه های نفایس دیدن کردند و از نزدیک با قرآن های اهدایی و خطی، تالار مرقعات، جلدها و ابزار کتابت، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری، تالار استاد فرشچیان و ... آشنا شدند.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.