شیراز؛

آغاز ثبت نام پیاده روی اربعین با اجبار پوشش بیمه ای زائرین

روابط عمومی حج و زیارت استان فارس جزئیات ثبت نام پیاده روی اربعین را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر حج و زیارت استان فارس اعلام کرد: مشتاقان زیارت اربعین می‌توانند از امروز با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی samah.haj.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 

علیرضا زینلی افزود: در مرحله اول ثبت نام، متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و همراهان(هم‌گروهی‌ها) در سامانه سماح تاریخ تشرف و مرز خروجی خود برای عزیمت به کشور عراق را انتخاب می کنند. 

مدیر حج و زیارت استان فارس ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده می‌توانند ویزای اربعین دریافت و از مرز خارج شوند. 

زینلی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین پوشش بیمه‌ای زائران اربعین اجباری بوده و ویزای اربعین برای کسانی صادر می‌شود که تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گیرند و پوشش بیمه‌ای و خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج کشور در ایام اربعین تنها شامل زائرانی می‌شود که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح به صورت گروهی انجام می‌گیرد و فرد یا افراد زیر 5 نفر توسط دفاتر زیارتی به یک گروه تبدیل می‌شوند که در هر گروه لازم است فردی فعال و مسئولیت‌پذیر به عنوان سرگروه در سامانه ثبت شود و کلیه اطلاع‌رسانی‌های بعدی ستاد اربعین از طریق ارسال پیامک به سرگروه اعلام می‌شود. 

زینلی گفت: پرداخت هزینه‌های سفر توسط سرگروه انجام می‌گیرد و در صورت انصراف هریک از اعضای گروه، هزینه دریافتی به حساب سرگروه مسترد می‌شود و  از آنجایی که مراسم پیاده‌روی اربعین حرکتی جمعی است، توصیه می‌شود زائران حتی المقدور بصورت گروهی برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کنند. 

وی افزود: براساس ابلاغیه وزارت کشور مرز خروجی زائران برای عزیمت به عراق از استان فارس، شلمچه است و از آنجایی که مرز خروجی زائران بر اساس ظرفیت آن مرز مشخص می‌شود، اولویت اعزام زائران بر اساس تقدم زمانی در ثبت نام زائران مشخص می‌شود و در صورت ازدحام در هر تاریخ، سامانه تاریخ‌های دیگری را به آنان پیشنهاد می‌دهد. 

مدیر حج و زیارت استان فارس خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین کشور عراق، گذرنامه متقاضیان زیارت اربعین باید دارای حداقل 6 ماه اعتبار از زمان خروج از مرز برای عزیمت به عراق باشد .

زینلی بیان کرد: متقاضیان با ثبت نام مقدماتی در سامانه سماح کد رهگیری دریافت می‌کنندکه تأییدیه ثبت نام و کد رهگیری به صورت پیامک برای سرگروه ارسال می‌شود.

وی افزود: در صورت فراموشی کد رهگیری ثبت نام، متقاضیان با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه در سامانه می‌توانند کد رهگیری خود را مجدداً دریافت کنند. 

مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: مسئولیت تهیه وسیله نقلیه(شخصی یا عمومی) تا مرزها و تهیه بلیط هواپیما برای زائرانی که می‌خواهند بصورت هوایی راهی مرزها شوند، متناسب با تاریخ درخواستی در سامانه به عهده زائر است. 

زینلی افزود: متقاضیان در هنگام ثبت نام در سامانه سماح، نزدیکترین دفتر را انتخاب و مدارک خود را به آنجا تحویل دهند، همچنین سایر موارد ضروری برای تکمیل روند ثبت نام در سامانه سماح همچنین نحوه دریافت مدارک از زائران طی اطلاعیه های بعدی و همچنین از طریق  ارسال پیامک به سرگروه ها اعلام می شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار