یک جامعه شناس گفت:با وجود پیشرفت‌های رخ داده و برخورداری از امکانات صنعتی، اما بازی‌های مدرن در راستای ارزش‌های فرهنگی و یا آموزش مهارتهای زندگی به افراد طراحی نشده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا قاسمی با تاکید بر اینکه کودکان با بازی رشد می‌کنند، گفت: مولفه‌های لازم برای رشد کودکان از دل بازی‌های مدرن بیرون نمی‌آید.


وی با بیان اینکه اکثر بازی‌های فضای مجازی اکشن هستند، گفت: بازی‌های جنگی، تیراندازی و کشت و کشتار از نظر ذهنی روی افراد تاثیر سوء می‌گذارد.

 قاسمی با اشاره به کارکردهای مثبت بازی در روند رشد کودکان و نوجوانان،گفت: کودکان و نوجوانان باید بازی‌های زنده و واقعی را تجربه کنند، نه بازی‌های آزمایشگاهی و رایانه‌ای.

وی در ادامه با بیان اینکه بازی‌های قدیمی ریشه‌های فرهنگی دارند، گفت: در ایران باستان بسیاری از شیوه‌های اخلاقی با بازی کردن به افراد آموزش داده می‌شد که نمونه‌های آن را در بازیهای بجا مانده از پیشینیان می‌توان دید.

این جامعه شناس پرورش روحیه خلاقیت، نبوغ، ابتکار و... را از کارکردهای بازی‌های قدیمی برشمرد و افزود: تقویت روحیه همکاری، مسئولیت‌پذیری، اجتماعی بودن و ... از دیگر کارکردهای بازی‌های قدیمی بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.