قم؛

افتتاحیه سی و یکمین بازی‌های المپیک با شعار صلح و دوستی

این مراسم با حضور نمایندگانی از ۲۰۶ کشور جهان و بسیاری از چهره های ورزشی و سیاسی و همچنین کاروان ورزش ایران آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مراسم  با اجرای نمایش های ویژه افتتاحیه آغاز شد.

رژه ورزشکاران کشورهای شرکت کننده در بازی های المپیک با رژه کشور یونان و بعد  افغانستان آغاز شد. بعد از آن کشورهای مختلف درحالی که ورزشکارانشان لباس های شاد و زیبا برتن داشتند رژه رفتند. همه ورزشکاران هنگام رژه لبانی خندان داشتند و به انجام حرکات شاد ورزشی می پرداختند.

کاروان ورزش ایران در میانه های مراسم افتتاحیه با پرچمداری زهرا نعمتی وارد ورزشگاه ماراکانا شد و از مقابل جایگاه رژه رفت.

آخرین بخش از رژه تیم ها به نورافشانی ورزشگاه منتهی شد که طی آن کارگردان این برنامه پس از استقرار جعبه هایی با بذرهای قهوه و شکوفا شدن آنها نورافشانی زیبا را آغاز کرد و پس از چند دقیقه این نورافشانی هم خاتمه یافت.

سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به همراه سیدمحمد موسوی، شهرام محمودی و ... در مراسم حضور نداشتند، دلیل غیبت آنها در مراسم افتتاحیه اعلام نشده است.

بعد از اهتزاز پرچم المپیک و قرائت سوگندنامه توسط دو ورزشکار و یک مربی، مراسم افتتاحیه المپیک ریو با اجرای حرکات نمایشی و هنرنمایی یک هنرمند (خواننده) پیگیری شد.

 مشعل المپیک توسط دو ورزشکار مرد و زن حمل شد و در نهایت توسط «گوستاوو کوئرتن»، تنیسور برزیلی روشن شد. بعد از روشن شدن مشعل، آتش بازی گسترده فضای استادیوم ماراکانا و آسمان تاریک ریودوژانیرو را کاملا روشن کرد.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار