رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: بیش از 60 میلیون دلار کالا از طریق منطقه آزاد وارد و صادر شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛حامد علی مبارکی اظهار داشت: میزان واردات کالا در اردیبهشت ماه امسال در همسنجی با خرداد ماه سال جاری که رقمی بیش از 50 میلیون دلار بوده، افزایش داشته است.

وی افزود:وسایط نقلیه موتوری، مواد اولیه برای مصرف واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و کالاهای تولیدی از جمله صادرات و واردات انجام شده در تیرماه ماه سال جاری بوده است.

وی افزود: صادرات اقلام و محصولات تولیدی واحدهای مستقر در منطقه آزاد چابهار بیش از 1 میلیون دلار بوده که به خارج از کشور و سرزمین اصلی صادر شده است.

مبارکی ادامه داد: واردات کالاهای تجاری به سرزمین اصلی مصوب هیات وزیران بیش از 38 میلیون دلار و واردات کالا به محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از 16 میلیون دلار بوده است.

منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در زمینی به گستره 140 کیلومتر مربع و در 9 پیکره تجاری، کارگاهی، مسکونی، صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک، روستای تیس و جنگلی در هفتم شهریور سال 1372 از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب و اوایل سال 1373 آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار