آب کشت تابستان 12هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی شامل زمین‌های حمیدیه و اطراف تامین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه گفت: برآورد ریالی 12 هزار و 500 هکتار زمینی که زیر کشت می‌رود 75 میلیارد تومان شامل هزینه‌های مربوط به تولید و درآمد کشاورزان است.

محمد امین شاخی افزود: طی چند سال گذشته که زمین‌های کشاورزی حمیدیه به دلیل خشکسالی زیر کشت نمی‌رفت برای اولین‌بار است با این حجم در حمیدیه کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان حمیدیه تصریح کرد: در سال گذشته بین سه الی چهار هکتار زمین کشاورزی در حمیدیه زیر کشت رفت که با این حجمی که امسال زیر کشت می‌رود در واقع 3.5 برابر سال گذشته زمین کشاورزی کشت می‌شود.

شاخی بیان کرد: برآورد ریالی 12 هزار و 500 هکتار زمینی که زیر کشت می‌رود 75 میلیارد تومان شامل هزینه‌های مربوط به تولید و درآمد کشاورزان است.

وی با بیان اینکه آب 200 هکتار از زمین‌های پایین دست گمبوعه شامل دهلیز، دهلیز شموس و شبلیه آب نیز تامین و زیر کشت می‌روند خاطرنشان کرد: زمین‌های کشاورزی بخش گمبوعه بیش از 200 هکتار است اما تنها برای 200 هکتار آب کشاورزی پیش‌بینی و تامین شد.

شاخی تاکید کرد: در سال‌جاری با تامین آب کشاورزی در شهرستان حمیدیه چیزی حدود 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل آنها تثبیت می‌شود.

وی گفت: از همه محصولاتی که در تابستان سال‌جاری زیر کشت می‌روند چیزی حدود 67 هزار تن برداشت محصول پیش‌بینی شده است.

شاخی با اشاره به حل مشکلات کشاورزان در فروش برخی از محصولات تولیدی خود گفت: در بحث شلتوک به دنبال خرید تضمینی از طرف دولت یا از طرف تعاون روستایی به صورت توافقی با کشاورزان هستیم.

این مسؤول ادامه داد: ماش از جمله محصولاتی است که علاوه بر مصرف داخلی به فروش به استان‌های دیگر بسته‌بندی و بخشی از آن صادر می‌شود.

شاخی کنجد را از جمله محصولاتی عنوان کرد که در حجم های بسیار بالایی به استان‌های که کارخانه‌های تولید روغن و حلوا شکری دارند منتقل می‌شود.

وی در رابطه با پرداخت خسارت به کشاورزان متضرر در سال‌های گذشته تشریح کرد: با دعوت از کارشناسان نظام صنفی و جهاد کشاورزی در شهرستان حمیدیه آنها میزان خسارت‌های وارد شده به زمین‌های کشاورزی را برآورد و گزارش‌هایی را تقدیم جهاد کشاورزی استان کردند.

شاخی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفت گزارش خسارت کشاورزان پس از اطلاع به وزیر مربوطه تقدیم هیات دولت نیز شده است اما تاکنون اتفاق خاصی مبنی بر پرداخت خسارت به کشاورزان صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: تنها خسارت محصولات گندم و شلتوک حمیدیه پس از براورد ریالی تا میزان 99 درصد به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به مصوبات شورای کشاورزی شهرستان حمیدیه مبنی بر استمرار در تامین آب کشت تابستانه زمین‌های کشاورزی حمیدیه و مناطق پایین دست ابراز امید واری کرد: در تابستان امسال از زمین‌های کشاورزی حمیدیه با بهره‌وری بالایی برداشت شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.