مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با روحانیون و ائمه جماعت استان اردبیل در دفتر امام جمعه اردبیل دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت هدف از این سفر را سرعت بخشیدن به توسعه متوازن استان ها عنوان کرد و افزود: روحانیت و نظام دارای خواستگاه واحدی هستند که پشتوانه هر دو مردم می باشد و تهدیدات نظام و روحانیت نیز مشترک هستند.

حجت الاسلام نمازی وحدت و دوری از تفرقه را تنها راه حفظ نظام اسلامی و پیشرفت ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: این ساده لوحی است که نظام و دولت را از هم جدا کنیم و اگر دولت را تخریب کنیم در اصل نظام را تخریب کرده ایم.

وی وضعیت معیشت روحانیون را از دغدغه های اصلی دولت عنوان کرد و از برنامه های دولت برای روحانیون و حوزه ها سخن گفت.

در این دیدار آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز از دولتمردان و سیاست گذاران کلان کشور خواست تا توجه ویژه ای برای اعتلای حوزه ها و جذب اعتبارات داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه و روحانیت نقش بسیار مهمی در تقویت باورها و اندیشه های مردم دارد افزود: روحانیون زیادی در استان وجود دارد از جمله شخصیت های علمی و برجسته ای هستند که شایستگی دارند برای تبیین مبانی اهل بیت و تبلیغ اسلام در مجامع بین المللی حضور یابند و باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را در برابر هجمه های تبلیغاتی ضد اسلامی استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.