معاون پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش استان یزد: 148 دانش آموز آموزش در طرح همیار مشاور مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛علی سرداری گفت: طرح همیار مشاور با هدف استفاده از پتانسیل دانش‌آموزان در جهت ارتقاء خدمات بهداشت‌روان در مدارس از سال 93-1392 در مدارس متوسطه اجرا شده است که در سال تحصیلی جاری در مدارس متوسطه اول اجرا شد.

وی گفت : بر اساس اهداف این طرح، یک همیار مشاور تلاش می‌کند تا با برقراری ارتباط صمیمانه با دانش‌آموزان، ارتباط آنها را با مشاور تسهیل کند همچنین در برگزاری جلسات راهنمایی و مشاوره گروهی با مشاور همکاری نماید.

سرداری افزود: بخش دیگری از وظایف همیار مشاور شامل کمک در زمینه پیشگیری از مشکلات، ارائه کمک در زمینه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان، کمک به کاهش تعارضات درون مدرسه‌ای زیر نظر مشاور و همکاری با مسئولین مدرسه در جهت ارتقاء بهداشت‌روان در سطح آموزشگاه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل گفت: در همایش همیاران مشاور استان یزد 148 دانش‌آموز (93 دختر و 55 پسر) به همراه 65 نفر از مشاوران حضور داشتند و در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی شرکت نمودند.

سرداری با تاکید بر اهمیت وجود همیار مشاور به عنوان فردی از جنس دانش‌آموزان که توان درک و همفکری با آنها را داراست، همیار مشاوران را به مطالعه و ارتقاء دانش خود تشویق نمودند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.