نویسنده کتاب "به سپیدی یک رؤیا" گفت:با فقدان وجود آثاری در مورد زندگی زنان بزرگ، پرداختن نویسندگان در راستای ایجاد الگوهای مناسب برای زنان و دختران حائز اهمیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فاطمه سلیمانی با بیان اینکه این کتاب در مورد زندگی حضرت معصومه(س) نوشته شده است، گفت: تاکنون هیچ نوع پژوهش مهم و یا رمان دیگری در مورد زندگی ایشان نوشته نشده است.


وی با بیان اینکه یکی از نقدهایی که به این کتاب وارد شده تکراری بودن آن است، گفت: این در حالیست که تاکنون در مورد زندگینامه حضرت معصومه(س) اصلا حرفی زده نشده که بخواهد تکراری باشد.

رمان «به سپیدی یک رؤیا» تازه ترین اثر فاطمه سلیمانی ازندریانی است و از داستانی بهره می‌برد که تا پیش از این کمتر به آن پرداخته شده است.

 او در داستان خود فرازی از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) را در دوره پس از هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو روایت می‌کند که در پی آن ایشان به درخواست امام قدم در راه سفر از مدینه به مرو می‌گذارند و در نهایت نیز در اثر بیماری در شهر قم وفات می بایند. این فراز تاریخی و روایت داستانی از آن، برگ برنده نویسنده این کتاب است، که بخوبی از آن برای پرداخت داستانی بهره برده است.

"به سپیدی یک رؤیا" نامزد دریافت جایزه پروین اعتصامی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.