جمعی از مقام های محیط زیست ژاپن از کارخانه سیمان زاوه تربت حیدریه بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قائم مقام دفتر همکاری بین الملل وزارت محیط زیست، مسئول مدیریت پسماند محیط زیست ژاپن و مسئولان دفتر آژانس همکاری بین الملل ژاپن در تهران، با بازدید از این کارخانه، با فعالیت های زیست محیطی این کارخانه آشنا شدند.

قائم مقام دفتر همکاری بین الملل وزارت محیط زیست ژاپن در این بازدید گفت: تا کنون از صنایع سیمان بسیاری در ژاپن بازدید کرده ام اما این نخستین بار است که از یک کارخانه سیمان با سوابق سبز محیط زیستی دیدن می کنم.

میچیو کاکه گاوا افزود: لازم است با هدف الگو برداری از فعالیت های زیست محیطی این کارخانه در صنایع مشابه در ژاپن، بازدید های بیشتری از این کارخانه داشته باشیم.

هیات ژاپنی از نمایشگاه کارخانه، کارگاه تاکسیدرمی، فضای سبز و باغ های این کارخانه دیدن کردند.

با حضور این هیات ژاپنی دو بهله پرنده شکاری تیمار شده نیز رهاسازی شد.

منطقه زاوه تربت حیدریه از نظر نزدیکی به راه آهن و جاده های دسترسی برای حمل سیمان به استانهای همجوار و صادرات به کشورهای همسایه موقعیت مناسبی برای تاسیس کارخانه سیمان داشته است.

شرکت سیمان زاوه تربت حیدریه در سال 83 با همت بخش خصوصی ساخته شد، این کارخانه در سال 93 به عنوان واحد نمونه سبز برتر استان انتخاب شد.

ایستگاه تحقیقاتی پرورش آهو، ایستگاه اورژانس زیست محیطی، ایجاد باغات مثمر و غیر مثمر(به مساحت 150 هکتار)، احداث تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی و پیاده سازی سیستم مدیریت زیست محیطی از جمله فعالیتهای شاخص زیست محیطی شرکت سیمان زاوه تربت بوده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.