مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: از مهمترین دلایل کاهش برنامه های امدادی کمبود بودجه ها و اعتبارات بخش دولتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی گنج کریمی در مراسم افتتاحیه آزمون انتخابی تیم های واکنش سریع بانوان استان افزود: تیمهای واکنش سریع ، شامل افراد آموزش دیده و تجهیزات ضروری است که باید در کوتاهترین زمان ممکن، آماده و به منطقه آسیب‌دیده اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل کاهش برنامه های امدادی کمبود بودجه ها و اعتبارات بخش دولتی است،گفت: یکی از رسالت های بزرگ جمعیت هلال احمر آگاه سازی مردم در حوزه های امدادی وارائه آموزش های مربوط به آن است.

گنج کریمی افزود: رویکرد تیم های واکنش سریع در هلال احمر ،تلاش برای کاهش اثرات بلایا می باشد.

وی گفت: هدف از تشکیل و ساماندهی تیم‌های واکنش سریع ، افزایش توان پاسخگویی سریع، صحیح وموثراست.

گنج کریمی افزود: احیاء تیم های امداد واکنش سریع در دو بخش خواهران وبرادران،سبب حضور به موقع و کارآمد آنان در حوادث و عملیات های امدادی می شود.

محمد حیدری پور معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز در این مراسم عنوان کرد:در این دوره از آزمون انتخابی خواهران برای تیم های واکنش سریع ، تعداد 65 نفر حضور دارند که پس از گذراندن آزمون های مربوطه ،15 نفر به عنوان اعضای تیم های واکنش سریع استان برگزیده می شوند.

وی آیتم های آمادگی جسمانی را متشکل از آیتم سرعتی ، قدرتی ، چابکی و توان جسمانی عنوان کرد و افزود: اعضای تیم های واکنش سریع در بخش مهارت های تخصصی شامل( کوهستان، ارتفاع، جاده ،آوار ،انواع حمل ها ، کمک های اولیه، کار با آمبولانس و اسکان اضطراری ) نیز به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار