در حالیکه نگاه‌ها به شکست مذاکرات صلح و ازسرگیری درگیری‌ها در یمن دوخته شده است، میلیون‌ها یمنی با خطر مرگ مواجهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اخیرا مذاکرات صلح یمن در کویت به هیچ سرانجامی نرسید و انتظار می‌رود که بار دیگر درگیری‌ها و تجاوز ائتلاف عربی از سر گرفته شود.

در حالی همگان تنها به شکست مذاکرات و تلاش برای ازسرگیری مجدد آن چشم دوخته‌اند که میلیون‌ها یمنی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند آن هم به خاطر گرسنگی یا نبود خدمات بهداشتی. همچنین بیش از دو میلیون دانش آموز نیز به دلیل جنگ و درگیری مدارسشان را ترک کرده و دیگر نمی‌توانند به تحصیلشان ادامه بدهند.

دلیل فجایع و مشکلات انسانی که یمنی‌ها با آن مواجهند این است که کشورهای جهان به درخواست‌های مکرر نهادهای بشردوستانه برای حمایت از مردم یمن و مقابله با بحران انسانی و اقتصادی در این کشور پاسخ نمی‌دهند. با ادامه درگیری و نبود راهکار سیاسی همچنان جامعه جهانی به پیامدهای انسانی بحران توجهی نمی‌کند. جامعه جهانی مطمئن است که یمنی‌ها شاید از گرسنگی و نبود خدمات بهداشتی بمیرند اما هرگز موج جدیدی از پناهجویان را تشکیل نخواهند داد که کشورهای اروپایی را تهدید کنند.

براساس گزارشات سازمان ملل 14 میلیون یمنی از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند و به دلیل کمبود کالا و پایین بودن درآمد و دشواری صادرات و واردات این میزان هر روز در حال افزایش است. براساس این گزارشات نهادهای امدادرسان تنها به 48 درصد از نیازمندان یمنی کمک رسانده‌اند. همچنین 11 میلیون‌ یمنی به خدمات پزشکی نیاز دارند اما تنها 38 درصد از این تعداد این خدمات را دریافت کرده‌اند.

در بخش آموزش حدود دو میلیون کودک باید به مدارس بازگردند اما ادامه جنگ مانع بازگشت آن‌ها به مدارس می‌شود. همچنین به دلیل پیامدهای جنگ بسیاری از کودکان نیاز به حمایت عاطفی و روانی دارند.

براساس گزارشات سازمان ملل سه میلیون یمنی به دلیل جنگ منازل خود را ترک کرده‌اند.

در این گزارش تأکید شده است که در سایه ادامه جنگ و کمبود امکانات اقتصادی و بهداشتی امکان فاجعه جدیدی برای ساکنان صنعا، پایتخت یمن و هزاران غیرنظامی که به این شهر فرار کرده‌اند، وجود دارد.

از زمانی که عربستان ائتلاف عربی را در یمن به راه انداخت با همکاری آمریکا به تجاوز و ریختن خون بی گناهان در یمن پرداخت و همین حملات یمن را با بحران انسانی بی سابقه‌ای مواجه کرد که بسیاری از کشورهای عربی تاکنون شاهد آن نبوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار