بی احتیاطی در سوزاندن زباله موجب سرایت آتش به این مراتع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حمیدرضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر ضمن تاکید بر اینکه حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع به عنوان ثروت عمومی وظیفه ی همگانی است که بدون مشارکت تک تک افراد جامعه و نهادهای عمومی و مردمی میسر نخواهد بود، اظهار داشت: متاسفانه  مواردی از آتش سوزی مراتع به علت سهل انگاری و بی احتیاطی و برخی اقدامات نظیر سوزاندن زباله ها در طبیعت گزارش می شود.
عبدوس تاکید کرد:  اقدامات خطرآفرین نظیر سوزاندن زباله ها و یا ایجاد هرگونه حریق و آتش در طبیعت یا در مکان هایی که به علت نزدیکی و مجاورت به طبیعت، امکان سرایت آتش و گسترش آتش و از بین رفتن بوته های مرتعی و نهال ها و درختان جنگلی و ورود خسارات جبران ناپذیری وجود دارد به هرعنوان خودداری شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر خاطرنشان کرد: استفاده از روش های صحیح دفع زباله و تعیین محل مخصوص برای این امر، تشویق اهالی به تفکیک زباله و ... می تواند در حفظ پاکیزگی محیط زیست و زیبایی طبیعت مؤثر باشد و جنگلها و مراتع را از خطرات ناشی از سوزاندن زباله ها محافظت کند.
عبدوس با یادآوری اینکه مطابق ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع ایجادهرگونه حریق در مزارع و باغات مجاور جنگل ها و مراتع بدون اجازه و نظارت مأموران منابع طبیعی ممنوع است، گفت: درصورتی که در نتیجه بی مبالاتی اشخاص، آتش سوزی در منابع ملی ایجاد شود، مرتکب به حبس از دو ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.
وی همچنین در خاتمه گفت: مطابق مواد ۴۲ و۴۷ قانون یادشده سوزاندن نهال های جنگلی و ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل ها و مراتع نیز موجب محکومیت به جزای نقدی و حبس تا ده سال خواهد بود.   
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.