رئیس کل گمرک کشور افغانستان به همراه هیاتی از بخشهای خصوصی و مدیران گمرکات ولایت هرات ونیمروز از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛احمد رشاد پویل افزود: بندر چابهار بهترین مکان برای تجارت و سرمایه گذاری کشور افغانستان است زیرا در این بندر رقابت سالم است و ما باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم .

احمد رشاد پویل افزود : هدف ما از سفر به بندر چابهار هدف فعال سازی بازارچه های مرزی دو کشور ،پیگیری سه یادداشت تفاهم نامه بین ایران و افغانستان با موضوعات آموزشی، تبادل اطلاعات گمرکی و ایجاد دروازه مشترک بین اسلام قله و مرز دوغارون و بررسی میدانی از طرح توسعه بندر شهیدبهشتی جهت کم کردن فرآیند ترانزیت بین دو کشور افغانستان و ایران و نحوه سرمایه گذاری در ابن بندر انجام شده است .
وی در مورد میزان حجم مبادلات دو کشور افزود: متاسفانه حجم مبادلات دو کشور تفاوت زیادی دارد به گونه ای که میزان حجم واردات کشور افغانستان از ایران یک و نیم میلیارد دلار در سال است اما میزان صادرات کشور افغانستان به ایران به ارزش 36 میلیون دلارمی باشد .
در ادامه بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تشریح اقدامات صورت گرفته در بندر شهید بهشتی گفت: بندر چابهار در مسیر مهمترین کریدور شمال به جنوب مطرح در دنیاست زیرا این مسیر کشورهای جنوب شرق آسیا را به کشورهای cis شمال اروپا متصل می کند.
 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار