در دوازدهمين نشست تخصصی معاونان و فرماندهان ستادی ناجا مطرح شد؛

کاهش 52درصدی شرارت‌ها در حوزه پلیس پیشگیری

رئیس پلیس پیشگیری با بیان اینکه عملکرد پلیس پیشگیری مطلوب و رضایت‌مند بوده گفت: در چهارماهه اول امسال با کاهش 52 درصدی شرارت‌‌ها و 72 درصدی سرقت مسلحانه‌ مواجه بوده‌ایم.

کاهش 52درصدی شرارت‌ها در حوزه پلیس پیشگیری
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردارمحمد شرفی رئيس پليس پيشگيري ناجا در دوازدهمين نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و مديران ستادی ناجا و روسای "پل پیش فا. استان ها" که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: اولويت هاي ماموريتی سال جاری با 6 موضوع مبارزه با قاچاق كالا و ارز،  مواد مخدر، سرقت و توسعه امنيت اخلاقی در جامعه، آموزش و كاهش تصادفات اعلام و به تمام رده ها ابلاغ و با رصد و كنترل عملكردها، نتيجه اعلامی خوشبختانه رضايت بخش بوده و نشان دهنده اين بود كه مجموعه پليس پيشگيری به صورت هدفمند و با برنامه ريزی دقيق تا آخرين رده آن را اجرا كرده اند.

رئيس پليس پيشگيری ناجا ادامه داد: در حوزه مواد مخدر مجموعه عملكرد يگان امداد 105 درصد، فرودگاه ها 165 درصد، ايستگاه هاي بازرسی 66 درصد، كلانتری و پاسگاه ها 3 درصد افزايش كشف و در مبارزه با قاچاق كالا راه آهن 223 درصد افزايش مأموريت داشته و در  ايستگاه های بازرسی افزايش كشفيات نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی افزود: افزایش 110 درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه و 21 درصدی پرونده ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و افزایش 26 درصدی تقدیر از عملکرد کارکنان از دیگر آمار فعالیت های پلیس پیشگیری بوده است. 

رئيس پليس پيشگيری ناجا بيان داشت: در ساختار سازمانی ناجا، اولويت های امسال نظارت بر عملكرد مجموعه، توجه به سلامت، صيانت كاركنان و تلاش در جهت كاهش نارضايتی، افزايش رضايت شهروندان و استفاده از ظرفيت مشاركت های مردمی در ايجاد امنيت در جامعه است.

سردار شرفی با اشاره به اينكه امنيت اخلاقي و اجتماعی وظيفه نيروی انتظامی است و مأموران نيروی انتظامی بايد تداعی كننده احساس امنيت در جامعه باشند، گفت: حاکميت نظم و امنيت در جامعه، مأموريت مهم پليس است و كاركنان نيروی انتظامی با حركت در مسير رهبری، تبعيت از ارزش‌های دينی و اخلاقيات و با اقتدار توأم با رأفت بايد در افكار مردم متجلی باشند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری اين نشست اشاره و بيان کرد: دستاورد ارزشمند اين نشست، ارزيابی از ميزان و نحوه عملكرد و آگاهی از معايب، ضعف و عقب ماندگی هاست كه می توانيم در برنامه ريزی های مأموريتی آن را اصلاح و به نحو احسن و شايسته اجرايی كنيم.

رئيس پليس پيشگيری ناجا گفتمان علمی و عملی در انجام بهينه مأموريت و اولويت های ابلاغی و استفاده از نقطه نظرات و پيشنهادات را از ديگر اهداف برشمرد و گفت: مزيت ديگر اين نشست ايجاد رابطه دو سويه در صف و ستاد و هم افزايی و موفقيت بيشتر در انجام مأموريت هاست.

سردار شرفی گفت: در جهت افزایش مهارت شغلی و رفتاری کارکنان پلیس پیشگیری، فراخوان آموزش 4 هزار نفر از لایه های مدیریت پیشگیری را اعلام کرد ه ایم.
 
وی در خصوص آمار کارکرد حوزه پلیس پیشگیری در چهار ماهه اول امسال در خصوص نظم و امنیت و پیشگیری از جرایم گفت: افزایش حدود 2 درصدی در حوزه ناامنی اخلاقی، کاهش چهار درصدی سرقت به عنف، کاهش 52 درصدی شرارت ها، کاهش 72 درصدی سرقت مسلحانه، کاهش 42 درصدی جرائم خشن، افزایش 30 درصدی دستگیری متهمان، را در کارکرد خود داشته است .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، ادامه داد: افزایش 28 و 13 درصدی کشفیات و دستگیری قاچاقچيان حرفه ای، کاهش 39 درصدی جرایم کارکنان رده پلیس پیشگیری و افزایش 44 درصدی برخورد و مجازات مجرمان از دیگر کارکرد های پلیس پیشگیری در چهار ماهه امسال بوده است.

سردار شرفی با اشاره به آموزش پنج هزار نیروی نگهبان محله، تصریح کرد:  در تلاش هستیم تا برای ارتقای امنیت در محله، این آمار را در برنامه ششم توسعه افزایش دهیم.

وی در خصوص فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها بیان داشت: یک میلیون و 680 هزار نفر در چهار ماهه اول امسال در مراکز مشاوره، مددکاری و کلانتری های کشور تحت مشاوره قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار