اکونومیک تایمز تصمیم ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی را گامی مثبت در جهت توسعه بخش انرژی دانست.

علاقه‌مندی ایران به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نفت‌و‌گاز/آیا ریاض از تهران الگوبرداری خواهد کرد؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «اکونومیک تایمز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ایران به‌تازگی با اتخاذ اقداماتی جدید، گام بزرگی را در جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی به بخش‌های نفت‌و‌گاز خود برداشته است. اگرچه با توجه به همسایگی با کشور عراق، باید گفت ایران راه درازی را برای موفقیت پیشِ رو دارد. 

در ادامه گزارش آمده است: این اقدام ایران می‌تواند درسی برای عربستان سعودی داشته باشد تا دروازه‌های خود را بر روی کمک‌های خارجی در بخش نفت‌و‌گاز بگشاید. ایران بخش زیادی از سهم تولید خود تا پیش از اعمال تحریم‌های سال 2012، را پس از لغو این تحریم‌ها بازپس گرفته است. سرعت بازگشت ایران به جایگاه سابقش در بازار نفت حیرت و شگفتی کارشناسان مسائل نفتی را برانگیخته است.

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: ایران برای رسیدن به سطح تولید پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 (1357)، به کمک شرکت‌های خارجی نیاز دارد. مجلس این کشور هفته گذشته و پس از ماه‌ها بحث و تنش، با طرح کلی جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه انرژی موافقت کرد. به‌نظر می‌رسد اجرای این طرح با موفقیت همراه باشد. 

طرح مذبور با تکیه بر حق مالکیت ایران بر ذخایر نفتی، امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در 3 بخش زیر فراهم می‌کند:
1- اکتشاف: که در صورت موفقیت باعث توسعه و افزایش تولید نفت‌خام خواهد شد؛
2- توسعه ذخایر از پیش کشف‌شده که نیاز به ساماندهی دارند؛
3- استفاده از روش‌های استخراج نفت از میادین غنی 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار