به گزارش
خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد حسین سلیمی جهرمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سی و سومین اجلاس مدیران و روئسای آموزش و پرورش کشور در گرد همایی گزارش کارگروههای قطبی توسط دبیران قطبها اظهار داشت: گزارش کارگروهها از طریق ارتباطات گسترده در گردهماییهای حضوری، ارتباطات مجازی و یا مکاتبات انجام شده که در گردهماییهای قطبی استانها مسائل و چالشهای آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از دریافت نظرات با مسئولان و مشاوران مصوبه ای تنظیم و برای اجرا به حوزههای مختلف آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد که سال گذشته 12 کارگروه و با عضویت 70 عضو در هر یک موضوعات استفاده ظرفیتهای هر استان و شناسایی چالش ها مورد بررسی قرار گرفت.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دبیران قطبها گزارش عملکرد خود را جهت بهبود کیفیت آموزشی دنبالهرو اجرایی شدن سند تحول بنیادین ارائه دادند که در هر یک برای چالشها راهبردهایی تدوین و تعیین شد.
در ادامه این مراسم جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص ارائه گزارش استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین اظهار داشت: موضوع مورد بحث در این استان ها عدالت آموزشی مخصوصا در حیطه آموزش ابتدایی بیشتر مورد توجه قرار گرفت چرا که زیر ساخت نظامهای آموزش و پرورش باید از ابتدای کار آموزشی آغاز و بررسی شود که بنابر آن حوزههای مختلف آموزشی،پژوهشی، تربیتی و فرهنگی مورد بحث مسئولان قرار گرفت که نتیجه آن تدوین و اجرای سند تحول، تأسیس و توسعه پژوهشسرای آموزشی، توجه ویژه به کلاسهای چند پایهای و ایجاد فضای رقابتی و نشاط در مدارس بود.
وی افزود: ایجاد تحول کمی و کیفی در عرصه ساماندهی نیروی انسانی و افزایش بهرهوری و جذب بیسوادان از دیگر دستآوردهای تشکیل کارگروهها بود که این برنامهها بیشتر مورد توجه مناطق کم برخوردار عشایری و چند زبانه قرار گرفت.
پاشایی عنوان کرد: برای بررسی موانع شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش افراد تصمیمات و مصوباتی توسط دستگاههای مرتبط گرفته شد که دنباله رو آن مشکلات عدم وجود بانک اطلاعاتی از عملکرد کودکان لازمالتعلیم عدم وجود ساز و کارهای تشریحی و فرهنگی از بازماندگان تحصیل و عدم انعظافناپذیری در برنامههای درسی شناسایی شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اذعان کرد: راهبردهای تعاملی و مشارکتی در حوزهها مختلف آموزش ابتدایی رشد 19 درصدی نوآموزان پیشدبستانی و 40 درصدی در استانهای همجوار را به وجود آورده که این موضوع دنبالهرو بررسی و تولید استاندارد و بومی محتوا برای نوآموزان دو زبانه پیشدبستان در استانها است.
انتهای پیام /