رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت اظهار کرد: بیمه پیوند اعضا با کمک های مالی وزارت بهداشت دیروز در هئیت دولت به تصویب رسید.

محمد کاظمینی مدیر رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به بیمه پیوند کلیه که از سال‌های گذشته وجود داشته است، بیان داشت: تا کنون در بحث پیوند اعضاء برخی هزینه ها به صورت مستقیم از طریق وزارت بهداشت کمک می شده و بیمه ای برای این منظور وجود نداشته است. 

وی با اشاره به تصویب بیمه پیوند اعضاء گفت: پس از 8 ماه بررسی روی موضوع بیمه پیوند اعضا در شورای عالی بیمه، وزارت کار و وزارت بهداشت، بالاخره در جلسه هئیت دولت دیروز این بیمه برای پیوند تمام اعضا از جمله کبد، قلب، ریه، پانکراس و مغز استخوان تصویب شد.
 
رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در ادامه از قرار گرفتن پیوند اعضا در بیمه های پایه خبر داد و تصریح کرد: این بیمه خدمتی با دسترسی بالا و استفاده رایگان از تکنیک های نوین درمانی است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر با تصویب بیمه پیوند اعضا، به دلیل هزینه های زیاد ، سازمان های بیمه گر هزینه های بیمارستانی را تقبل کردند و هزینه بخش های پرسنلی ، پزشکی و تجهیزات از طریق وزارت بهداشت و هیئت امنای ارزی آن تامین می شود .

کاظمینی تمام هزینه های پیوند را رایگاه دانست و یادآور شد: این بیمه از همین امروز قابل اجرا بوده و تمام هزینه های دارویی از قبل شروع درمان ، حین درمان و بعد از درمان را تحت پوشش قرار می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار