۱۰ هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا درخوزستان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان در حاشیه آئین آغاز فعالیت هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در هندیجان گفت: این فدراسیون در استان خوزستان کار خود را از شهرستان های کمتر توسعه یافته استان آغاز کرد و در زمان حاضر ۱۰ هیئت ورزشی در سطح استان فعال و مشغول فعالیت های ورزشی هستند.

کیامرث حاجی زاده افزود: سال گذشته مسابقات کشوری بیماران خاص به میزبانی خوزستان برگزار شد و ورزشکاران خوزستانی توانستند در دو تیم گروهی مقام های اول و سوم را در بین ۳۱ استان کسب کنند.

وی با بیان اینکه با فعال شدن هیئت های ورزشی استان ها این فدراسیون توانست در مسابقات سال ۲۰۱۱ گوتنبرگ با کسب ۲۳ مدال طلا به مقام پنجم جهانی دست یابد گفت: متاسفانه در دولت قبل (نهم و دهم) و در سال ۱۳۹۰ این فدراسیون با فدراسیون ورزش های ناشنوایان ادغام شد که این ادغام ضربه بزرگی به این فدراسیون وارد کرده است.

رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان افزود: این ادغام سبب شده تا در مسابقات دوربان آفریقای جنوبی با کسب تنها ۱۴ مدال به رده ۱۱ جهانی سقوط کنیم.

فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در اواخر دولت ششم آغاز به کار و در سال ۱۳۷۸ به عضویت فدراسیون جهانی پیوند اعضا درآمد.

هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا شش گروه بیمار را زیرپوشش قرار داده و مسائل ورزشی، فرهنگی و بیماری افرادی که عضو این هیئت هستند را پیگیری می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.