صدای چند انفجار و تیراندازی زنگ هشدار منطقۀ دیپلماتیکِ کابل، پایتخت افغانستان، را به صدا درآورده است.

شنیده شدن صدای چند انفجار و تیراندازی در کابل / زنگ هشدار در اماکن دیپلماتیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه (18 مرداد) در گزارشی اعلام کرد در حالی که زنگ هشدار در اماکن دیپلماتیک در کابل به صدا درآمدند، مقامات افغانستان اعلام کردند صدای انفجار مربوط به جشنِ افتتاحیۀ مسابقات کریکت بوده است.

در این گزارش آمده است که پس از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی، سفارت‌خانه‌ها به کارکنان خود هشدار دادند که به پناهگاه بروند.

افزایش حملات مسلحانه و انفجارهای متعدد طی ماه‌های گذشته در کابل و دیگر نقاط افغانستان، موجی از ترس در این شهر به راه انداخته است.

هفتۀ گذشته گروه طالبان مسئولیت انفجار کامیون بمب‎گذاری شده‌ای را در نزدیکی مجتمع لجستیکی و نظامی پیمانکاران خارجی در شهر کابل، پذیرفت.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، پس از آن حمله اعلام کرد عناصر این گروه با یک کامیون بمب گذاری شده به هتل نورتگیت حمله کرده‌اند و مدعی شد در این عملیات بیش از 100 «متجاوز امریکایی» کشته و زخمی شدند.

در بمب گذاری‌های دوم مرداد گروه تروریستی داعش در مسیر تظاهرات هزاران تن از اقلیت شیعه هزاره در منطقه ده‌مَزَنگ در کابل، دست کم 80 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار