ارومیه؛

تجلیل در مراسمی از صاحبان قوچ های اصیل وبرتر شهرستان سلماس

درمراسمی نخستین جشنواره انتخاب اصیل ترین قوچهای شهرستان سلماس درپارک چمران این شهرستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار سلماس دراین مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد تفریح سالم و سرگرمی و در عین حال معرفی توانمندی های این شهردرزمینه قوچهای اصیل وبرتر وشناساندن عشایربرتراعلام کردو گفت:‌ برگزاری کارگاه آموزشی مرتبط با دام از برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

حاجی علیلو باتاکید بر اینکه برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی، داشتن گواهی سلامت از شرایط اولیه حضور قوچ ها در این جشنواره است، گفت: گروهی دامپزشک با استقرار در محل اجرای جشنواره، بر سلامت دام های حاضر نظارت خواهند کرد.

خدرلو دبیر این جشنواره هم برگزاری مسابقه معرفی پشم زن برتر را از جمله بخش های این جشنواره عنوان و بیان کرد:‌ انتخاب برترین ها در این بخش با ارزیابی از سرعت و کیفیت کار و نیز سلامت دامی که پشم آن چیده می شود، صورت می گیرد.

وی افزود:دراین جشنواره 33 قوچ اصیل ازروستاهای بخش مرکزی وکوهسارتوسط داوران انتخاب وبه مرحله نهایی برگزیده شده اند.

درپایان این جشنواره قوچهای آقایان حسین نصرتی ازروستای قره قشلاق،جانعلی همتی ازروستای قلعه سر وبیت اله جعفری ازروستای قره قشلاق به ترتیب اول تاسوم شدند وجوایزی به صاحبان آنهااهداشد.

شهرستان سلماس دارای 358 هزارو310 دام سبک و82 هزارو400 دام سنگین و78 هزارو807 کلنی و46 هزار بهره بردار کشاورزی ودامپروری است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تجلیل ، قوچ ، سلماس ، انتخاب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.