ارتقا کیفیت در آموزش و پرورش تنها با مشارکت اولیا ، نهادها و سایردستگاهها اتفاق خواهد افتاد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛  احمد شیرزاد  در سی و سومین اجلاس سراسری  مدیران کل و روسای آموزش و پرورش سراسرکشور به تبیین نقش مشارکت در آموزش و پرورش پرداخت .

شیرزاد گفت: درسند تحول نظام آموزشی کشور استراتژی آموزش و پرورش ارتقاکیفیت در آموزش و پرورش است و این تنها با کمک ، همکاری و مشارکت اولیا و سایر نهادها و دستگاهها اتفاق خواهد افتاد و این مهم بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور قرار گرفته است.

وی آموزش و پرورش را به عنوان نهادی اجتماعی دانست که ماهیت و کارکردی مشارکتی دارد و گفت :مشارک جزء لاینفک خدمات این نهاد تعلیم و تربیتی است .


مدیرکل آموزش و پرورش از شورای آموزش و پرورش به عنوان عالیترین نهاد سیاست گذاری و تصمیم گیری درآموزش و پرورش یاد کرد و گفت:  این شورا اتاق فکر آموزش و پرورش  است و باید کمک کند تا مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت از یک پشتوانه قوی معنوی ، کارشناسی و مالی برخوردادر باشند .

وی گفت : لازمه مشارکت تفویض اختیاراست که می بایست با کوچک سازی ساختار اداری ، تصمیم گیری ها درسطوح مختلف به مدرسه سپرده شود.

ایشان تقویت تشکل های صنفی معلمان را یک ضرورت خواند و افزود : تقویت تشکل های آموزشی و صنفی معلمان و ایجاد زمینه برای ایجاد شرکت تعاونی خدمات آموزشی معلمان ، توجه بیشتر به نظام پیشنهادات و تشکیل پارلمان معلمان  از عوامل موثر درارتقای مشارکت معلمان در مسائل آموزش وپرورش است.

شیرزاد اهمیت وجایگاه انجمن اولیا و مربیان درجلب مشارکت مردم را یادآورشد وگفت : این انجمن  بستری بسیار مناسب جهت جلب مشارکت بخش عظیمی از افراد جامعه است ومهمترین وظیفه ما این است که با روش های مناسب از قبیل بهره مندی از مدرسان خانواده ، فرهیختگان ، نخبگان و اولیاء  ، زمینه مشارکت آنان را درمدیریت مدرسه فراهم آوریم.

وی نقش مشارکتی نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان فرهنگی را یادآورشد وگفت : افزایش انگیزه مشارکت صاحبان صنایع و خیرین مدرسه ساز با تصویب قوانین حمایتی از قبیل بخشودگی مالیاتی ، پرداخت وام به خیرین مدرسه ساز می تواند موجب افزایش مشارکت درآموزش وپرورش شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.