یزد؛

تشكيل پژوهشكده مواد نوين و راه‌اندازی خط توليد قطعات سراميكی

رئيس جهاددانشگاهی استان يزد از تشكيل پژوهشكده مواد نوين و راه‌اندازی خط توليد پايلوت قطعات سراميكی در استان طی سالجاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛مهدی باصولی در مراسم بزرگداشت سالروز تشكيل جهاددانشگاهی، جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی و از معدود رويش‌های انقلاب به فرموده‌ی مقام معظم رهبری خواند كه امروز به درختی تنومند تبديل شده است.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان، يكي از رويكرد‌های مهم اين سازمان از سال ۹۲ را ايجاد زيرساخت‌های پايدار در استان ذكر كرد و گفت: جهاددانشگاهی يزد به عنوان قطب سراميك در بين جهاددانشگاهی‌های‌ كشور شناخته می‌شود لذا در همين راستا زيرساخت‌هايی برای تجاری‌سازی ايده‌ها و دستاوردهای علمی در اين حوزه فراهم شده است.

باصولی در اين خصوص از کسب مجوز سه گروه پژوهشی در اين حوزه به منظور تشكيل پژوهشكده مواد نوين خبر داد و ابراز اميدواری كرد كه اين پژوهشكده با حمايت‌های استانداری و همكاری جهاددانشگاهی كشور، در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گيرد.

وی همچنين به تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی كشور و معاونت علمی رياست جمهوری در حوزه‌ی تجاری‌سازی اشاره كرد و گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهي يزد نيز در همين رابطه برای راه‌اندازی پايلوت قطعات سراميكي انتخاب شده و اقدامات مطلوبی برای تجهيز اين خط توليد صورت گرفته كه اميدواريم تا دو ماه آينده شاهد بهره‌برداری آن و خودكفايی كشورمان از واردات اين قطعات باشيم.

رئيس سازمان جهاددانشگاهي استان يكي ديگر مقوله‌هايي كه به عنوان يك محور جديد در مجموعه جهاددانشگاهي يزد  مطرح شده را حوزه كشاورزي و موضوع كشت گياهان دارويي به عنوان يك كشت كم‌آبخواه در استان كم‌آب يزد اعلام كرد و گفت: خوشبختانه در همين راستا نيز مركز تخصصي گياهان دارويي، يك باب گلخانه تحقيقاتي و مركز رشد گياهان دارويي استان راه‌اندازي شده و اقدامات موثري را صورت داده است.

باصولی به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ي جهادانشگاهی، استانداری، دانشگاه علوم پزشكی و پژوهشگاه رويان اشاره و خواستار حمايت بيشتر مسئولان استان برای تامين زيرساخت‌های مورد نياز برای تحقق اين تفاهم‌نامه شد.

وی در ادامه نيز به ديگر اقدامات صورت گرفته جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی همچون تلاش برای كسب مجوز گروه پژوهشی جامعه شناسی و فرهنگ نيز اشاره كرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.