یک کارشناس تغذیه گفت: از مهمترین عوارضعدم مصرف کافی شیر و لبنیات کوتاهی قد به ویژه در کودکان و نوجوانان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نیلوفر حیدری گفت : شیر وفرآورده‌های آن یکی از گروه‌های اصلی غذایی هستند و این گروه شامل ماست، پنیر، کشک، بستنی و دوغ است.این گروه غذایی با ارزش، دارای کلسیم، پروتئین، فسفر، ویتامین ب12و ب2 و سایر مواد مغذی است.

وی شیر را یکی از کامل ترین و مهم ترین مواد غذایی برای تمام مراحل زندگی دانست و گفت: شیر به تنهایی بسیاری از نیاز های تغذیه ای انسان را برآورده می سازد و مصرف روزانه دو لیوانآن 50 درصد از نیاز روزانه به کلسیم را تامین می کند .

به گفته این کارشناس تغذیه مصرف شیر در کودکان و نوجوانان باعث افزایش تراکم استخوان و پرورش جسمی می شود و همچنین در دوران بارداری باعث رشد استخوان جنین و هنگام شیردهی نیز به حفظ بافت استخوانی مادر و سلامت دندان کمک می‌کند.

وی با اشاره به مصرف روزانه شیر و لبنیاتدر کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا ادامه داد:کوتاهی قد به ویژه در کودکان و نوجوانان، نرمی استخوان، کمبود رشد، خرابی لثه و دندان به خصوص در کودکان و نوجوانان، پوکی استخوان در بزرگسالان و ابتلاء مکرر به بیماریهای عفونی از عوامل عدم مصرف شیر است.

به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی، چاقی و دیابت و جذب بهتر کلسیم موجود در شیر بهتر است از شیرهای کم چرب در برنامه غذایی روزانه استفاده شود.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، قد ، مصرف ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.