با امضای تفاهم نامه ایرالکو و یک شرکت بومی ساخت کارخانه آندسازی آلومینیوم در دستور کار قرار گرفت.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ معاون برنامه ریزی و طرح و توسعه شرکت ایرالکو گفت: تفاهم نامه ساخت کارخانه یکصد هزار تنی آند سازی اراک بین ایرالکو و یک شرکت بومی منعقد شد.
 داود باقری افزود: این طرح در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده حداکثری از توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در صورت تامین مالی توسط شرکت فراپتروسازان انرژی و تعدادی دیگر از شرکت های صنعتی با رعایت مقررات و ضوابط قانونی به جای طرف چینی به این شرکت واگذار می شود.
وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی این طرح توسط 40 شرکت صنعتی استان، رونق کسب و کار و خروج از رکود صنعت را به عنوان یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید برای صنایع استان مرکزی به همراه دارد.
 باقری ادامه داد :  احداث کارخانه یکصد هزار تنی آند سازی سایت شماره دو منطقه خیرآباد ایرالکو علاوه بر تعطیلی کارخانه آند سازی قدیم و رفع دغدغه شهروندان ، سالانه حدود 70 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را برای کشور به همراه دارد.
عملیات اجرایی طرح توسعه ایرالکو با فناوری 200 کیلو آمپر در سال 1381 با هدف حفظ راهکارهای زیست محیطی آغاز و در سال 1386 به بهره برداری رسید.
تولیدات شرکت ایرالکو خوراک 11 هزار واحد کارگاهی زیردستی با بیش از 250 هزار کارگر را تامین می کند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، ایرالکو ، ساخت ، کارخانه ، آند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.