صعود سراسری کوهنوردان ایران اواخر مردادسال جاری در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در راستای اجرای تقویم ورزشی سال 95 هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در پاسیاد اسوه مقاومت، یار دیرین کوه و کوهنورد" حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابو ترابی " و بمناسبت گرامیداشت سالروز آزادمردان این سر زمین، صعود سراسری کشور به قله خشچال در تاریخ‌های 28 و 29 مرداد 95 به میزبانی این هیئت برگزار می‌گردد.


محمد تقی سیمیاری دبیر هیئت کوهنوردی قزوین در این خصوص گفت: هرسال به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره ی حجت الاسلام ابوترابی صعود به کوههای قزوین انجام میشود امسال این برنامه گسترده تر شده است و فدراسیون نیز ورود پیدا کرده است تا کوهنوردان سراسر کشور  خشچال را فتح کنند.

وی تصریح کرد: کوه خشچال در شمال استان واقع شده است وبالای 4 هزار متر ارتفاع دارد و دلایل انتخاب این منطقه برای کوهنوردان کشور اول اینکه در منطقه ی الموت دریاچه ی اووان قرار دارد و کوهنوردان حاضر در این صعود با قایقرانی در این محل از آن لذت می برند،دریاچه ای که از هیچ طرف به آن آب وارد نمی شود و مانند یک چشمه از زیر دریاچه آب فوران می کند.

دلیل دیگر اینکه در ارتفاع 3300 متر خشچال پناهگاهی با امکانان کافی وجود دارد که کوهنوردان می توانند از این محل استفاده کنندو اما مهمترین دلیل اینکه ماشین تا پناهگاه می تواند تردد کنند و بالگرد هم می تواند در منطقه فوق پرواز کند و در صورت بروز حادثه به کمک مصدومان برسند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این برنامه با همکاری فدراسیون کوهنوردی، هئیت کوهنوردی، تربیت بدنی و هلال احمر قزوین انجام خواهد شد و باید برای ایاب ذهاب هم از شهرداری استان کمک بخواهیم.






انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار