انتصاب نيكو در استقلال به كام فوتسال

خبر خوش و نفس راحت برای فوتسال ايران، افتخاری خداحافظ!

سيد رضا افتخاری رييس كميته فوتسال با انتصاب در سمت سرپرستي باشگاه استقلال تهران در روزهاى آينده اتاق رياست كميته فوتسال را تحويل خواهد داد تا دوران ضعيف مديريتش در فوتسال تمام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشى باشگاه خبرنگاران روزهاى گذشته خانواده فوتسال در شوك انتشار خبرى در خروجى رسانه هاى فوتبالي قرار گرفت. وزارت ورزش و جوانان پس از مدتها بلاتكليفى و گمانه زنى در خصوص مديريت باشگاه استقلال سرانجام سيد رضا افتخارى رئيس كميته فوتسال  به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کرد.

اما با پايان شوک بزرگ این خبر و بعد از دو دو تا چهارتاي خودمان ديديم آنچنان هم اتفاق بدي نيفتاده و حتى مى توان رفتن مديرى را كه آمدنش هم اشتباهى بود، اتفاقى شيرين و خبرى خوش براى فوتسالى ها قلمداد كرد.

 مديرى كه در همين دو روز سرپرستى در استقلال با گاف تاريخى اش در شمارش ستاره هاى آسيايى استقلال سوژه خنده فوتبالى ها شد تا برخلاف محيط خودمانى و محجوب فوتسال كه سوتى هاى قبلي اش مثل اشتباه گفتن رنکینگ جهانی فوتسال ایران توسط آقای رییس را زير سبيلمان پنهان مي كرديم، اين بار با محيط وحشتناك فوتبال آن هم با تيم پرطرفدارى مانند استقلال روبه رو شود . 

مدير پرمشغله فوتسال آمدنش به فوتسال اشتباه بود چرا كه حضور همزمان در وزارت ورزش هرگز نگذاشت تمركز افتخارى به فوتسال اختصاص يابد سفرهاى متعدد و حضور ساعتى وى در كميته فوتسال مانع از اشراف اين مدير كهنه كار بر مسائل روز فوتسال شد، بماند كه تسلط افتخارى بر پيشينه اين رشته ورزشى كه مديرش شده بود هم نزديك به صفر بود.

 اى كاش مديران رده بالاى ورزش در انتخاب بعدى فردى را مدير كنند كه از جنس آن باشد و در جلسات هم  انديشى با مديران عامل باشگاه هاى لیگ برترى اسامى مدير باشگاه ها را از بَر باشد.

با نگاهى به كارنامه مديريت افتخارى در فوتسال نمى توان آن چنان نقاط مثبتى مشاهده كرد.

در زمينه ملى يك قهرمانى آسيا را با حمايت متعصبانه از خسوس كاندلاس از دست داديم و آنقدر از نتايج و عملكرد نامناسب پروفسور دفاع شد تا پيرمرد اسپانيايى خودش براى فوتسال ايران كلاس گذاشت و از تيم ملى رفت تا با يك مربى ايرانى بار ديگر قهرمان آسيا شديم.

 نمايندگان باشگاهى ايران هم در آسيا دو دوره كابوس وار داشتند و دبيرى و تاسيسات به ترتيب با رده چهارم و حذف در مرحله يك چهارم آبروريزى كردند.  البته فصل گذشته تاسيسات دريايى قهرمان آسيا شد ولى با توجه به عقايد و سياست هاى متضاد شمسايى و افتخارى نمي توان اين موفقيت را به نام افتخارى ثبت كرد. ليگ هاى داخلى هم در اين مدت  
 بيشتر با هدف كسب درامد براى احداث ساختمان  فوتسال برگزار مي شد و سطح كيفي آنچنان مد نظر قرار نمى گرفت. 

به عنوان مثال فروش هشت سهميه سى ميليونى در ليگ دسته دوم و افزايش تعداد تيم ها به بيست و هشت تيم به جز كاهش سطح كيفى و افزايش ديدارهاى لغو شده به دليل مشكلات مالى توسط تيم هايى كه شايسته حضور در مسابقات حرفه اى نبودند، ثمره اى نداشت اما از حق نگذريم نظم برگزارى مسابقات در دوره افتخارى رشد قابل توجهى داشت. 

در زمينه توليد بازيكن و ايجاد پشتوانه براى تيم ملى فوتسال هم نمي توان نمره قبولى به افتخارى داد. تيم ملى كنونى را با وجود بازيكنانى نظير صميمى، طييى، حسن زاده، اسماعيل پور، بهادرى، جاويد، احمدى، طاهرى، كشاورز كه همگى حاصل دوران مديريت قبلى و محصول مشترك شمس و جورانديرو مي باشند، نمى توان حاصل استعداديابى جديد دانست و چه در تيم ملى چه در باشگاه ها به جز تعدادى انگشت شمار نمى توان ستاره وو ظهورى مشاهده كرد.

به هر تقدير اين اتفاق را به فال نيك گرفته و آرزو مى كنيم مدير بعدى ما را به روزهاى خوب گذشته هدايت كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار