یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) امروز در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) که در سالن سلمان هراتی فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد، برگزاری این جشنواره را فرصتی برای تجدید بیعت به ساحت اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) دانست.

صالحی، جشنواره امام رضا(ع) را فرصتی برای آشنایی جهان اسلام در پرتو زیارت حرم رضوی بیان کرد و گفت: این حرم نه تنها پایگاه و پناهگاه زائران است بلکه به برکت حضور این امام، جهان گردی مذهبی در ایران شکل گرفته و جهان اسلام را در چنین کانونی به هم می رساند.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از هویت ایرانی، اسناد تاریخی و آثار مکتوب آستان قدس رضوی مدیون این حضور مبارک است، افزود: وجود امام رضا (ع) نه تنها منبع ماندگاری تاریخ ایرانی و اسلامی است بلکه حرم این امام همام موزه ای از هنرهای ایرانی اسلامی از دوران سلجوقی تا عصر حاضر است که به یمن این حضور تا کنون محفوظ مانده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جشنواره گفت: یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا در سه بخش بین المللی، ملی و ویژه دلنوشته های ایرانیان و ارادتمندان به ساحت امام هشتم را از 58 کشور جهان پذیرا شد.

جاودانی با بیان اینکه از 138 هزار آثار راه یافته به این جشنواره، 900 اثر بین المللی، 36 هزار ملی و 400 بومی و ویژه بوده است، افزود: 50 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد که در کتابی به نام نجوای دل به چاپ رسید.

به گفته وی؛ نفرات برتر یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا (ع) به زیارت امام این امام همام مشرف می شوند.

در بخش پایانی این جشنواره ضمن قدردانی از برگزیدگان، خادمان حرم امام رضا(ع) پرچم مقدس حرم رضوی را رونمایی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.