نخستین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد، همزمان با دهه کرامت و با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

اختتامیه اولین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تولید کتاب کودک و نوجوان رضوی، همزمان با دهه کرامت، با پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و مسئولین استانی، و با تجلیل از صاحبان آثار برتر در تالار اندیشه فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ٢١٠ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره و بر اساس اعلام هیأت داوران، ٣ اثر در بخش آثار چاپ شده و ٤ اثر نیز در بخش آثار آماده چاپ، حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

جواد کارگران افزود: در بخش آثار چاپ شده، کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی از تهران رتبه اول، «١٠ قصه از امام رضا (ع)» نوشته مژگان شیخی از تهران رتبه دوم و کتاب «رضا جان خوش آمدی» نوشته مجید ملامحمدی از قم رتبه سوم را به دست آوردند.

وی ادامه داد: در بخش کتاب های آماده چاپ هم زهرا داوری با مجموعه شعر «هاچین و واچین و پاورچین» از خراسان شمالی و طیبه شامانی با مجموعه شعر «به خاطر تو شاعرم» از تهران به ترتیب اول و دوم شدند و عباس عرفانی مهر برای داستان «فرشته کوچولو» از قم و ریحانه کیوانی برای داستان «خط اول، خط آخر» از چهارمحال و بختیاری به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

کارگران اضافه کرد: در این آیین همچنین ١٤ کتاب ارسال شده به جشنواره با عنوان «پابوسی» و «هدیه باران» نوشته مریم جهانگشته، «حاجت دل های بی قرار» و «راز این عشق» نوشته مریم عرفانیان، «تا ابتدای جاده راهی نمانده» و «در انتظار سپیده دم» نوشته نسرین پرک از مشهد، «بوی سیب استجابت» نوشته شعله ایل بیگی پور، «نصیحت ننه ماهی» نوشته فاطمه صالحی، «قلبم کبوتر بال هایم فرشته» نوشته ارمغان عظیمی، «زائر بهار» نوشته لیلا جعفری، «قایم باشک» نوشته امید مردانی، «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری، «هدیه» نوشته امیررضا نظری از چهارمحال و بختیاری و «آشنای غریب» نوشته مهری محدثی از قم، رونمایی شدند.

وی یادآور شد: یازدهمین جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی و اولین جشنواره ملی تولید کتاب رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، در بخش های داستان، شعر و بخش ویژه شامل انتخاب یک حدیث از امام رضا (ع) در راستای سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

به گفته وی؛ این جشنواره در راستای حمایت از مؤلفان کتاب و توسعه فرهنگ رضوی پس از ١٠ دوره جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی به جشنواره کتاب کودک و نوجوان رضوی تغییر یافت.

از اول ذی‌القعده خجسته سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) تا فرخنده سالروز ولادت پر خیر و برکت حضرت امام رضا (ع) در یازدهم این ماه، به عنوان «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

برنامه های دهه کرامت امسال از 14 تا 24 مرداد اجرا می شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار