کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: ترکیه از انتقامجویی خودداری کند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار خودداری ترکیه از انتقامجویی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از مقامات ترکیه خواست از انتقام جویی پس از کودتای نافرجام در این کشور خودداری کنند.

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد این سخنان را در حالی اعلام کرد که پس از وقوع کودتای نافرجام در ترکیه، بیش از 16 هزار نفر در این کشور بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، وی در این باره گفت هیچ گونه احساس همدلی با طراحان این کودتا ندارد، اما در خصوص مقیاس سرکوب ها در ترکیه نگران است. رعد الحسین در ادامه گفت گزارش هایی در خصوص متهم شدن مقامات ترکیه به شکنجه و سوء رفتار با بازداشت شدگان به دست او رسیده است.

وی گفت به دنبال اعزام ناظران مستقل به این کشور به منظور بررسی اوضاع است. اعلام این موضوع در حالی است که آنکارا، اتهامات مطرح شده مبنی بر پاکسازی را تکذیب و عنوان کرده است اخراج کارکنان پس از وقوع کودتای نافرجام، اقدامی معمول شمرده می شود، زیرا باعث جلوگیری از تکرار چنین حوادثی خواهد شد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این باره گفت: باید انتقام جویی کنار گذاشته شود، و فرآیندهای مناسب و تضمین های کافی برای پیگیری فرآیندهای قضایی در قبال تمام شهروندان ترکیه ای، ارائه شود؛ حتی اگر باور بر آن باشد که برخی از این شهروندان، علیه مقامات اقدام کرده باشند.

وی همچنین در خصوص محاکمه شدن شماری از وکلا و فعالان در چین طی کارزار سرکوب دولت که از یک سال پیش آغاز شد، انتقاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
چه سازمان مللی !!!! لابد ایشان درخواست پرداخت پاداش به کودتا گران را هم دارند !!!!!
چرا این کمیسر سازمان ملل در باره کشتار مردم یمن و سوریه و عراق کلامی بر زابن مبارکش جاری نمی سازد !!!!
آخرین اخبار