معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ازاحداث ۱۷ باب مدرسه در مناطق حاشیه‌نشین سیستان و بلوچستان درسال جاری خبرداد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علی‌اصغرجمشیدنژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: 450 هزار نفر از مردم استان در مناطق حاشیه زندگی می‌کنند و در تخصیص بودجه استان 30 درصد کل بودجه‌ها در مناطق حاشیه‌نشین هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نقش مهمی در زندگی افراد دارد زیرا همه افراد در طول زندگی خود در این مجموعه تحصیل کرده‌اند و باید این مهم و نقش آن در نحوه درخواست مطالبات از دستگاه‌های اداری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز یک فرصت ملی است که به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: بنیاد برکت نیز طی سالهای گذشته طرح‌های خوبی را در استان راه اندازی کرده است و با مشارکت خیرین و این مرکز بسیاری از خلاء های آموزشی در استان راه اندازی می‌شود.

جمشیدنژاد با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند آغازگر اقدامتی بزرگ در منطقه باشد و در این جلسه کلیات آن تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود، افزود: همه خیرین مدرساز کشور می‌تواند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: برای اولین بار در جنوب استان جشنواره خیرین مدرسه ساز به همت نیرزوی دریایی ارتش در سواحل مکران برگزار می‌گردد.

علیرضا نخعی تصریح کرد: با توجه به اهمیت سواحل مکران و ضرورت توسعه این منطقه از ظرفیت همه دستگاه‌ها رابرای برگزاری هرچه بهتر این همایش بکار می‌گیریم تا بتوانیم گام مهمی را هم برای توسعه زیرساختهای آموزشی و هم برای توسعه منطقه برداریم.

وی افزود: در سال گذشته مقرر شد تا مبلغ 36 میلیارد تومان در جشنواره خیرین مدرسه ساز جمع‌آوری شود که با همکاری این قشر مبلغ 25 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار