نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: امروزه با اجرای طرح اشتغال زایی، نرخ بیکاری همچنان در استان مازندران در حال افزایش است.

افزایش نرخ بیکاری در استان مازندارن/50 درصد از واحدهای تولیدی فاقد فعالیت هستندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مقیم مقیمی نماینده مردم مازندران در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مردم مازندران همواره در پشت سرسبزی و طبیعت ناب با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: در این استان صنعت به گونه‌ای که باید باشد نیست و کشاورزی به صورت صنعتی و دیمی انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در حالی که مازندران به دلیل بارش فراوان آب شرب مناسبی ندارد و بعضی مناطق آب شرب خود را از شهرها و روستاهای هم جوار تهیه می‌کنند.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه بیکاری در این استان بیداد می‌کند، تصریح کرد: در طول سالیان گذشته توجه جدی به بهداشت  و درمان، فضاهای آموزشی، راه‌های مواصلاتی، عدم گاز رسانی در این استان نشده در حالی که مسئولین اجرایی کشور وعده‌های داده اند و توقعات مردم را بالا برده‌اند.
 
مقیمی با بیان اینکه مازندران امروز فرزند بیمار ایران زمین است، تصریح کرد: آنچه که امروز در این مجال مطرح می‌شود، صرفا انعکاس روند اجرایی چند طرح و پروژه نیست، بلکه عرایض بنده مظلومیت سرزمینی است که عشق به ولایت و پایبندی به آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای فرو گذاری نکرده و نخواهد کرد.
 
وی ادامه داد: مازندران سرزمینی است که به خاطر مجاهدات‌ها و رشادت‌های مردمانش و همچنین بسیاری از سرداران شهیدش جاودانی تاریخ شده است، این سرزمین غرور آفرین خاطرات شهید کشوری‌ها و شیرودی‌ها و 10هزار و 400 شهید دفاع مقدس است.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: استان مازندران و پایتخت شهیدان شمال کشور یعنی شهرستان بابل با هزار و 700 شهید، صفحات ماندگاری در تاریخ ایران زمین و مازندران رقم زده‌اند و در خاطرات ماندند.
 
مقیمی با تاکید بر اینکه مازندران هنوز در پشت سرسبزی ظاهری، دارای درد و رنج فراوان است، تاکید کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مازندران سرزمینی سرشار از نعمات فراوان الهی بوده ولی در عین حال فقیر است.
 
وی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف یک به یک در طول ادوار گذشته به دیار مردمان صبور مازندران سفر کرده و پشت تریبون‌های بلند به مردم این سرزمین امید دادند، افزود: دولت دهم رفت و دولت یازدهم نیز در پایان راه خویش قرار دارد، اما همچنان مردم استان مازندران، منتظرند.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: آیا به راستی وقت آن نشده که به مازندران با وجود پتانسیل‌های بالقوه‌ای که نظیر دریا و جنگل و زمین‌های حاصل خیز با سخت کوش ترین مردمان را دارد، نگاه ویژه‌ای شود؟
 
مقیمی اضافه کرد: آیا همچنان ظرفیت‌های بالقوه مازندران باید در پشت  برگ‌های درختان آن پنهان بماند و یا  همچنان مردمان این سرزمین باید با امید به سامان بخشیدن برخی از مسئولان شب و روز خود را بگذرانند و بمیرند.
 
وی ادامه داد: نمی‌دانم که چرا با وجود بنگاه‌های زود بازده هنوز تحول اساسی در مازندران رخ نداده و یا علی رغم مصوبه دولت در سفر استانی مبنی بر رفع محدودیت استقرار برخی از واحدهای صنعتی در استان‌های شمالی، سازمان محیط زیست همچنان در رشد صنعتی شدن مازندران مانع ایجاد می‌کند و نیازمند تجدید ساختار اداری هستند.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه دولت‌های پیشین و دولت یازدهم به فجایع زیست محیطی و به دنبال آن فجایع انسانی از شیرآبه‌های پسماندهایی که در جنگل‌ها و مراتع بکر و در سواحل دریایی مازندران رها سازی و دپو می‌شود، نگاه ویژه‌ای ندارند، گفت: نمی‌دانم چرا استان مازندران از نظر جایگاه توسعه مقام‌های ردیف آخر استان‌های کشور را تجربه می‌کند.
 
مقیمی اضافه کرد: چرا با اجرای طرح اشتغالزایی نرخ بیکاری در استان مازندران در حال افزایش بوده و شاید  بالاترین نرخ بیکاری را در کشور کسب کرده و همچنین چرا بر اساس آمارهای رسمی اکنون بسیاری از جمعیت استان زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه مازندران جزء معدود استان‌های کشور بوده که حتی یک متر بزرگراه هم ندارد، تاکید کرد: این موضوع، خود مهمترین عوامل بازدارنده استان در دستیابی به توسعه همه جانبه است.
 
نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه با وجود دریا و رودخانه‌های دائمی، سفره‌های آب زیر زمینی و سد بزرگ که مساحتی از خاک مازندران را در بر گرفته همچنان مردم این سرزمین  را با مشکل آب برای کشت مواجه کرده است، یادآور شد: بیش از 50 درصد از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مازندران فاقد فعالیت هستند.
 
مقیمی ادامه داد: علی رغم مصوبه دولت دهم و یازدهم بیش از یک هزار پروژه عمرانی ناتمام در بخش‌های راه و شهرسازی، کشاورزی، مسکن، آموزش و پرورش، آب و تربیت بدنی در مازندران وجود دارد که طراحی نشده، این مصوبات و ناتمام ماندن و طولانی شدن مدت این پروژه‌ها حلاوت و شیرنی مصوبات آن سفر را به کام مردم این سرزمین تلخ کرده است.
 
وی با بیان اینکه بیشتر بیمارستان‌های مازندران یا تجهیز نشده یا فاقد نیروی متخصص و پزشک ماهر است، تاکید کرد: این امر باعث شده برخی از شهروندان‌ برای مداوای خود به مرکز استان یا شهرستان‌های هم جوار مراجعه کنند.
 
مقیمی با تاکید بر اینکه نشاط و شادابی و جنب و جوش روزگاران گذشته مردم مازندران جای خود را به افسردگی، اعتیاد و ناامیدی داده است،مطرح کرد: متاسفانه چنین مواردی مردم این استان را به عروس غم زده یا سرایدار دیگر هموطنان کشور مبدل کرده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی منتشر شده، مازندران بیشترین نرخ طلاق را نسبت به سال‌های گذشته به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده اکثریت طلاق‌های محقق شده در مراجع قضایی ناشی از بیکاری جوانان و عدم درآمد کافی سرپرست خانوار و اعتیاد بوده که این موضوع خود نیز بیانگر مظلومیت شهروندان مازندرانی است.
 
مقیمی با اشاره به اینکه کمربندی و کنار گذر جنوبی شهرستان بابل که به فرموده امام محبوب شهر ما به سن بلوغ 15 سالگی رسیده، همچنان تعطیل و نیمه فعال است.
 
وی گفت: به دلیل عدم بودجه مناسب جهت تسریع در ساخت کنار گذر جنوبی مازندران، شهروندان این استان باید تاوان تردد ماشین‌های سبک و سنگین و همچنین ترانزیت‌های سرسام آور را بپردازند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
تعداد زیادی کارگر از استانهای گلستان وخراسان وسیستان به شهرهای مازندران مهاجرت کرده اند،نتیجه میگیریم در مازندران کار هست ولی جوانان حاضر به کار کردن نیستند،به عنوان کسیکه در خانواده جوان بیکار زیاد داریم میگویم،کار راحت.پول زیاد.خواسته جوانان امروز است
آخرین اخبار