پنج طرح عمرانی در حوزه سلامت و بهداشت شهرستان میاندوآب در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب گفت : در اجرای طرح تحول نظام سلامت و در سال اقتصاد مقاومتی ، طرح های متعددی برای ارتقای سطح کیفی خدمات درمانی در میاندوآب اجرا می شود که امید می رود همه این طرحها تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

سهراب حیدری افزود : یکی از این طرحها ، مرحله دوم احداث بیمارستان فاطمه زهرا (س) است که عملیات عمرانی آن از چند سال گذشته راکد مانده بود.

حیدری اظهار داشت : با روی کار آمدن دولت یازدهم و با تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ، عملیات این طرح از سر گرفته شد.

وی با بیان این که پیش بینی می شود این طرح تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد ، گفت : هم اکنون 9 اتاق عمل در دو بیمارستان میاندوآب وجود دارد که با بهره برداری از مرحله دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) تعداد اتاق های عمل به 17 اتاق افزایش خواهد یافت.

حیدری افزود : طرح دیگری که در حال اجراست ، کلینیک تخصصی بیمارستان فاطمه زهرا (س) است که تحولی عظیم در حوزه سلامت این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد : با بهره برداری از این طرح ، تمام رشته های تخصصی پزشکی در این محل تجمیع می شود تا ضمن بهبود خدمات ارائه شده ، زمینه رضایت مندی مردم و بیماران نیز فراهم شود.

مدیر شبکه بهداشت و در مان میاندوآب اضافه کرد : این کلینیک در فضائی به مساحت 1800 متر مربع و با برآورد اعتباری بیش از 35 میلیارد و 220 میلیون ریال ساخته می شود و پیش بینی می شود دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به ساخت کلنیک ویژه تشخیص بیماران سرطانی در میاندوآب برای اولین بار در جنوب آذربایجان غربی ، افزود : با بهره برداری از این طرح ، بیمارانی که از سرطان رنج می برند و یا برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه می کنند ، از خدمات درمانی مطلوبی برخوردار خواهند شد.

حیدری گفت : ساخت و تکمیل بخش ICU بیمارستان عباسی میاندوآب از دیگر طرح های در دست اجراست که احداث آن را خیرین تقبل کرده اند.

وی اضافه کرد : با کمک های خیرین ، احداث این بخش در زمانی کمتر از یک سال به پایان رسیده و همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود : درمانگاه شبانه روزی شهر باروق هم با صددرصد پیشرفت فیزیکی و فراهم کردن تجهیزات لازم در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

بگفته حیدری در مجموع بیش از 250 میلیارد ریال برای بخش عمرانی این طرحها هزینه شده است.

گفتنی است در شهرستان میاندوآب دو بیمارستان به نام های شهید عباسی و فاطمه زهرا (س) فعال است که به ترتیب از 120 و 150 تختخواب برخوردارند و به بیماران این شهرستان و دیگر شهرهای جنوبی آذربایجان غربی خدمات درمانی ارائه می دهند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: اجرای ، پنج ، طرح ، بهداشتی ، میاندواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.