شناگر سرشناس آمریکایی با کسب دوازدهمین مدال طلای المپیک، قدیمی‌ترین رکورد انفرادی تاریخ المپیک را تکرار کرد.

مایکل فلپس با مدال طلایی که سه‌شنبه شب  درشنای 200 متر پروانه مردان در  المپیک 2016 ریو کسب کرد، تعداد مدال‌های طلای خود  در رقابت های  انفرادی شنای المپیک را به عدد  12 رساند  و از این نظر با قدیمی‌ترین رکورد کسب مدال طلا در مسابقات انفرادی تاریخ المپیک برابری کرد.
 رکوردی که پیش از این به ثبت رسیده ، به 2 هزار و 160 سال پیش  برمی گردد که لئونیداس دونده ی  یونانی  در المپیک‌های دوران باستان  و قرن دوم قبل از میلاد آن را برجای گذاشته است.
اگرچه فلپس با 21 مدال طلا 2 نقره و 2 برنز پر افتخار ترین ورزشکار المپیک مدرن محسوب می شود اما 9 مدال طلای او حاصل رقابت های تیمی است که چنین مفهومی در المپیک باستان وجود نداشت.
لئونیداس در مسابقات دو در موادی که شبیه مواد 200 و 400 متر المپیک فعلی است رقابت می کرد و علاوه بر آن در یک ماده عجیب که دوندگان زرهی از جنس برنز می پوشیدند و یک سپر را حمل می کردند،نیز شرکت داشت.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
شنا فقط یه رشته بیشتر نیست و باید محدود بشه برای شرکت کردن به دو رشته. مثلا وزنه برداری سه قسمت مجزا داره که در مجموع یه طلا بیشتر نمیدن شنا هم همینطور باید باشه تا بقیه هم بتونن صاحب مدال بشن/
-
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
یه آدم اندازه تمام تاریخ جمهوری اسلامی مدال داره...!!واقعا جای تامل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
جالبه آدمایی که حتی تعداد ظلای یک ورزشکار بیش از ۲۰۰۰ سال قبل رو تو آماراشون دارند و با اطمینان از مواد مسابقش جوری صحبت می کنند که انگار فیلمهاشونو تو آرشیوشون دارند وقتی از ۱۳۰۰ سال قبل و ظهور اسلام و بخصوص واقعه عاشورا حرف می زنیم میگن اینا همش افسانه و اساطیر ساختگی شماست!!
آخرین اخبار