افزایش بهای نفت‌ پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی

بهای جهانی نفت‌خام پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر به تعادل رسیدن سطح عرضه و تقاضا در ماه‌های آتی، افزایش یافت.

افزایش بهای نفت‌ پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، بازار جهانی نفت‌خام امروز (پنج‌شنبه) و پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، به ثباتی نسبی رسید. در این گزارش پیش‌بینی شده میزان عرضه و تقاضای نفت‌خام در ماه‌های آتی و پس از سال‌ها عرضه‌ی مازاد، به تعادل خواهد رسید. 

آژانس بین‌المللی انرژی که به مؤسسات بزرگ و پیشرفته اقتصادی درخصوص سیاست‌گذاری‌های انرژی مشاوره می‌دهد، پیش‌بینی کرده میزان عرضه و تقاضای نفت‌خام در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی و پس از دو سال به تعادل برسد. 

نفت‌خام برنت دریای شمال امروز با 10 سنت افزایش بها، بشکه‌ای 44.15 دلار دادوستد شد. نفت‌خام سبک آمریکا نیز 41.71 دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز گذشته تغییری را نشان نمی‌دهد. 

بهای طلای سیاه روز چهارشنبه و پس از انتشار گزارش «اداره اطلاعات انرژی آمریکا» مبنی بر افزایش 1.1 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی این کشور، به‌شدت کاهش یافته بود. این در حالی است که کارشناسان افزایش 1 میلیون بشکه‌ای دخایر نفتی آمریکا را پیش‌بینی کرده بودند.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار