آمریکا اطلاعات محرمانه در مورد تهدید امنیتی را به کانادا داده است

مقامات آمریکایی اطلاعاتی محرمانه را درباره وجود تهدید امنیتی در اختیار کانادا قرار داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابعی در دستگاه اطلاعاتی کانادا اعلام کردند مردی کانادایی که روز چهارشنبه به دست پلیس کانادا کشته شد قبلا گفته بود برای دست زدن به حمله ای در ساعات اوج شلوغی در یکی از شهرهای بزرگ کانادا برنامه ریزی کرده است.

همین مسئله توجه مقامات آمریکایی را جلب کرد و آنها موضوع را به پلیس کانادا اطلاع دادند. به گزارش خبرگزاری رویترز از تورنتو، پلیس کانادا اعلام کرد یک مرد روز چهارشنبه در عملیات پلیس کانادا در اونتاریو کشته شد.

این منبع به جزئیات بیشتر اشاره نکرد. منابع اطلاعاتی نام این فرد را آئرون درایور اعلام کردند که سال گذشته به علت حمایت علنی از گروه تکفیری داعش در یک پایگاه ارتباط اجتماعی بازداشت شد و امسال دستور قضایی برای محدود کردن رفت و آمد او صادر شد.

منابع وابسته به پلیس کانادا به رویترز گفتند پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بامداد چهارشنبه وجود فردی را که در فعالیت های تروریستی احتمالی دست دارد به مقامات کانادایی گزارش کردند. این منابع از اعلام نام این شخص خودداری کردند.

تاکنون اطلاعاتی درباره ماهیت حمله ای که درایور در صدد اجرای آن بود منتشر نشده است. این شخص از لقب هارون عبدالرحمان نیز استفاده می کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار