سازمان ملل اعلام کرد رایزنییها با روسیه درباره برقراری آتش بس در حلب ادامه می یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام وابسته به سازمان ملل اعلام کرد این سازمان طی روزهای آینده گفتگوهای خود را با روسیه درباره برقراری آتش بس موقت بشردوستانه در شهر حلب دومین شهر سوریه ادامه خواهد داد.

یان ایگلند مشاور امور بشردوستانه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگویی مطبوعاتی گفت این گفتگوها طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

سازمان ملل خواستار آن شده است که آتش بسی 48 ساعته در شهر حلب برقرار شود تا امکان ارسال کمکهای فوری برای غیرنظامیان ساکن این شهر و همچنین تخلیه افراد بیمار و زخمی فراهم گردد.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد هیئت روسی بر اراده خود برای گفتگو در این زمینه تاکید کرده است. ایگلند افزود: در صورت برقراری آتش بس موقت، می توان از جاده حلب برای کمک به غیرنظامیان در شرق و غرب این شهر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: آنقدر مشکلات پیش رو برای ارسال این کمکها فراوان است که هر هفته باید آتش بسی 48 ساعته برای کمک به غیرنظامیان برقرار شود.

روسیه که به لحاظ سیاسی و نظامی از رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت میکند، روز چهارشنبه اعلام کرده بود از روز پنجشنبه، هر روز آتش بس موقت بین ساعت 10 تا 13 به وقت محلی در این منطقه برقرار خواهد شد تا امکان امدادرسانی بشردوستانه به غیرنظامیان تسهیل شود.

این در حالی است که سازمان ملل اعلام کرده این بازه زمانی برای ارسال کمکهای بشردوستانه بسیار کوتاه است. از سوی دیگر شاهدان اعلام کردند به رغم اعلام همین آتشبس کوتاه سه ساعته، روز پنجشنبه درگیریها در شهر حلب ادامه یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
سازمان مللی در کار نیست...
خود سازمان به اصطلاح ملل باعث و بانی ایجاد داعش و بقیه تروریست ها هستن...
نباید شرقی ها اجازه بدن که غربی های لعنتی ، با اصطلاحاتی مثل سازمان ملل، شورای امنیت یا هزار تا دوز و کلک دیگه در کار شرقی ها دخالت کنند...
همین که یه بار سر ایران رو شیره مالیدن سر جریان برجام ، باید به تمام دنیا درس و عبرت باشه که غربی ها رو نباید آدم حساب کنیم
آخرین اخبار