مذاکرات همزمان روسیه با هیئت مقاومت یمن و نمایندگان دولت فراری این کشور

مسکو در گفتگو با نمایندگان گروه‌های مخالف یمنی، بر از سرگیری مذاکرات برای حل سیاسی بحران این کشور تأکید کرد.

مذاکرات همزمان روسیه با هیئت مقاومت یمن و نمایندگان دولت فراری این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بنابر اعلام پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف،» وزیر امور خارجه این کشور، با معاون نخست و وزیر امور خارجه دولت فراری یمن که تحت حمایت عربستان قرار دارد، مذاکره تلفنی انجام داد و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز با هیئت عالی علمای یمنی و نمایندگان منطقه ای مقاومت در مسکو دیدار کرد.

 در مذاکره تلفنی سرگئی لاوروف و «عبدالمالک مخلفی» اوضاع پیچیده یمن با توجه به دور اخیر مذاکرات برگزار شده میان طرف های درگیری در کویت بررسی شد.

لاوروف در این رایزنی بر ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح برای حل مسائل مورد اختلاف طرفین در یمن با هدف جلوگیری از بروز موج خشونت با توجه به شرایط حساس کنونی منطقه تاکید کرد.

همچنین در مذاکره «میخائیل بوگدانف،» معاون وزارت خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه، با «سید شمس الدین شرف الدین،» رئیس اتحاد علمای یمن، جلوگیری از ادامه مناقشه سیاسی نظامی این کشور در کانون رایزنی ها قرار گرفت.

هیئت بلندپایه علمای یمنی و نمایندگان گروه های مردمی مقاومت از مناطق مختلف این کشور برای دیدار و مذاکره با شخصیت ها و مقام های روسی در مسکو حضور دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار