امام جمعه رشت کفت:دولت و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان اقدام کنند و این حق آن ها است که مطالبات آن ها به موقع پرداخت شود.

  به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از  رشت ، ایت الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه رشت که در مسجد مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد,ضمن دعوت به تقوای الهی و با بیان اینکه بهترین کلام,کلام خدا است اظهار داشت: در دهه مبارک کرامت و آستانه میلاد فرخنده امام رضا(ع) قرار داریم و امیدواریم بتوانیم از این ایام بهره لازم را ببریم.


نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه 18 سال از امامت امام رضا(ع) در مدینه بود تصریح کرد: در دو سال دیگر با توجه به شرایطی که برای او پیش آمد مهاجرت کرد.

ایت الله قربانی تقوا را سپری دانست که ما را از کبر شیطان حفظ می کند .

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام رضا(ع) به ما توصیه می کند که با هم جدال نکنیم بیان کرد: امام رضا(ع) همواره توصیه می کرد که پیروانش حرف های بیهوده بر زبان جاری نکنند و تنها برای رضای خدا با هم قهر کنند.

ایت الله قربانی با بیان اینکه روزنامه ها علیه هم سم پاشی می کنند و تلاش بر بی اعتباری یکدیگر دارند مطرح کرد: نباید میان مسلمانان تفرقه ایجاد شود و این موارد امام رضا(ع) را رنج می دهد.

وی با بیان اینکه آزادگان ما پس از سال ها رنج و ازار غیر انسانی در سال 69 به ایران برگشتند خاطرنشان کرد: بعثی ها زشت ترین کارها برای آن ها انجام دادند که نمی توان بر زبان جاری کرد و آن ها را گرسنه نگه می داشتند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آزادگان ما با روسفیدی برگشتند اظهار کرد: آزادگان ما در دوران اسارت تحت شکنجه های سخت قرار گرفتند و ما وظیفه داریم نسبت به آن ها وظایف خود را انجام دهیم و نظام هم وظیفه دارد مشکلات آن ها را حل کند.

ایت الله قربانی با اشار به نزدیک بودن 28 مرداد اظهار کرد: در کودتای 28 مرداد رژیم شاه برای اینکه مصدق را ساکت کند زاهدی را اورد و با اوردن شاه فراری بیش از 20 سال دیگر اموال کشور غارت شد.

وی با بیان اینکه شاه و خاندانش به زباله دان تاریخ پیوستند عنوان کرد: امیدواریم آینده با رهبری آگاه و دولت ومسئولانی موظف پرچم نظام جمهوری اسلامی را به پرچم حضرت مهدی(عج) متصل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در سالروز جنگ 33 روزه حزب الله و اسرائیل قرار داریم تصریح کرد: قهرمان عرب, حسن نصرالله گفته اگر هم اکنون جنگی میان لبنان و اسرائیل رخ دهد آن را نابود می کنیم.

ایت الله قربانی با بیان اینکه کشاورزان در هوای گرم در مزارع وباغ های خود مشغول کار وتلاش هستند تاکید کرد: امروزه در گندم به خودکفایی رسیده ایم و امسال می توانیم حدود 2 میلیون گندم صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مطالبات محصولات خریداری شده از کشاورزان به موقع پرداخت شود اظهار کرد: آن ها با همین پول ها زندگی خود را تامین می کنند و نباید پرداخت مطالبات آن ها عقب بیفتد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کشاورزان برای برداشت چای هزینه می کنند خاطرنشان کرد: صدا وسیما در برنامه های خود گرفتاری و مشکلات کشاورزان را منتقل می کند.

ایت الله قربانی با بیان اینکه سال گذشته براثر شرایط نامناسب مقداری از برنج های کشاورزان خراب شد مطرح کرد: با وجود اینکه کشاورزان بیمه بودند بانک در پرداخت خسارت آن ها کوتاهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دولت,وزیر اقتصاد و معاون گیلانی رئیس جمهور آقای نوبخت انتظار داریم مشکلات کشاورزان گیلانی را حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.