بندپی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تصویب لایحه تشکل های مردم نهاد در انتظار بهارستانی ها/با خیریه های غیر قانونی برخورد می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با خیریه هایی که فاقد مجوز باشند و مسیر غیر قانونی خود را در جمع آوری کمک های مردمی ادامه دهند، بر اساس قانون برخورد می شود.

تصویب لایحه تشکل های مردم نهاد در انتظار بهارستانی ها/با خیریه های غیر قانونی برخورد می شودانوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعدد موسسات خیریه به منظور جمع آوری کمک های مالی، اظهار داشت: در کشور، موسسات و سازمان های مختلفی از جمله وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی هستند که برای فعالیت خیریه ها مجوز صادر می کنند.

وی افزود: قانونگذار در ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مشخص کرده است، یکی از سازمان هایی که برای امور خیریه و خیر جمعی اجازه صدور مجوز برای این مراکز را دارد، سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در همین راستا ما در سازمان بهزیستی کشور بر اساس ضوابط، مجموعه فعالیت های مجاز این مراکز را در غالب آئین نامه به آن ها ابلاغ می کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه قانون اختیار نظارت بر دفاتر مالی این مراکز را به سازمان بهزیستی داده است، مطرح کرد: علاوه بر آن نظارت بر هزینه کرد و نحوه جمع آوری منابع آن ها به حساب هایی که افتتاح می کنند، نیز بر عهده ی این نهاد است، که ما این کار را طی ارسال بخشنامه های مختلف انجام می دهیم.

وی به جمع آوری غیر قانونی کمک های مالی توسط برخی از این موسسات اشاره و مطرح کرد: با هر موسسه ای که دارای مجوز باشد و تخلفی انجام دهد، برخورد قانونی می کنیم و هر مرکزی که فاقد مجوز باشد، مسیر غلط و غیر قانونی خود را ادامه دهد به محاکم قضایی معرفی و با آن ها بر اساس قانون برخورد می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ضوابط مشخص و روشن است و در پرداخت کمک هزینه هیچ اجباری نباید وجود داشته باشد، مطرح کرد: همان طور که مشاهده کردید در بحث زکات فطریه  هر شخصی بر اساس تمایل خود به هر صندوق که مایل بود، کمک می کرد.

محسنی بندپی گفت: لایحه تشکل های مردم نهاد توسط دولت در کمیسیون اجتماعی و دفاعی- سیاسی در حال بررسی است که امیدواریم با ارسال آن به مجلس دهم نقاط ضعفی که در صدور مجوز ها و  تعدد مراکز تصمیم گیرنده وجود دارد، برطرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار