در آیینی، جلد چهارم کتاب شازده حمام، با حضور جمعی از مسئولان و ادب دوستان یزدی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ نویسنده کتاب شازده حمام در آیین رونمایی از جلد چهارم  این کتاب در یزد گفت: اگر فرهنگی غنی ایرانی و روح زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در ایران نبود، این کشور سال ها قبل تکه تکه می شد.

محمدحسین پاپلی یزدی افزود: همزیستی اقوام و ادیان مختلف در ایران، پس از اسلام قانونمند شد و در شرایطی که بیشترین فشارها در قاره اروپا در دوران جنگ جهانی متوجه اقلیت ها بود، در ایران به واسطه فرهنگ زندگی مسالمت آمیز، اقلیت های قومی و مذهبی در آرامش قرار داشته و دارند.

وی تصریح کرد: در دنیای جنگ زده امروز هر کسی مدعی آن است که حق با اوست و هم اکنون از دریای چین تا دریای مدیترانه دعوای مذهبی در بین گروه هایی در جریان است که همه خدا، پیامبر و قبله واحدی دارند.

پاپلی یزدی یادآور شد: برخی شهرهای ایران مانند یزد، کرمان، شیراز و اصفهان نمادهای همزیستی ادیان مختلف هستند و در برخی این شهرها مسجد، کنیسه، کلیسا و آتشکده در جوار هم قرار دارد و در آیین های هر کدام از این ادیان، پیران ادیان دیگر مشارکت می کنند.

نویسنده کتاب شازده حمام گفت: مناطقی مانند یزد به واسطه فرهنگ غنی و دیرپایی که در این استان وجود دارد، باید پاسدار فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز باشند.

وی در خصوص جلد چهارم کتاب شازده حمام نیز گفت: در این اثر با بررسی خاطرات و تاریخ شهر یزد از ادبیاتی ساده و روان استفاده شده است و سعی شده تا اعتماد نفس جوان تقویت شود و فرهنگ کار، تلاش و صداقت مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین، مدیرکل صدا و سیمای استان یزد با تقدیر از خدمات فرهنگی دکتر پاپلی یزدی گفت: مردمی که مفاخر خود را فراموش کنند مانند درختانی هستند که از ریشه های خود جدا افتاده اند.

احمد پهلوانیان صراحت لهجه و صداقت را دو ویژگی شاخص دکتر پاپلی یزدی دانست و از وی به عنوان افتخار یزد یاد کرد.

دکتر پاپلی یزدی نویسنده کتاب شازده حمام ، استاد جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد و اولین ایرانی دارنده جایزه انجمن جغرافیای فرانسه است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار