شیراز؛

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لامرد گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

در افق طرح منطقه ویژه اقتصادی 30 هزار اشتغال در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابوالحسن حقایقی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه ایجاد این منطقه ویژه گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس از هشت سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و هدف اصلی آن تأمین انرژی برای صنایعی که نیاز به انرژی بالا دارند است.
حقایقی افزود: این منطقه در مساحتی بالغ‌ بر هشت هزار و 500 هکتار احداث‌ شده و زیر نظر سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران مشغول به فعالیت و شرایط مناسبی برای توسعه منطقه و گسترش سرمایه‌ گذاری مهیا کرده است.
وی ادامه داد: برای احداث این منطقه مطالعات گسترده در حوزه ژئوتکنیک منطقه، لرزه‌نگاری، پهنه‌بندی سیلاب، هواشناسی، زیست‌ محیطی و شناسایی معادن صورت گرفته است که بیشترین بهره ‌وری از آن انجام گیرد و کمترین آسیب ‌های زیست‌ محیطی را در پی داشته باشد.
حقایقی بیان کرد: صنایع پیش‌بینی‌ شده برای استقرار در منطقه ویژه لامرد شامل آلومینیم و صنایع پایین‌دست از جمله سیمان، منیزیم، پتروشیمی، نیروگاه سیکل ترکیبی و صنایع پایین‌ دست فولاد و هم‌اکنون کارخانه آلومینیوم جنوب و نیروگاه غدیر در حال فعالیت است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی منطقه ویژه اقتصادی لامرد تأمین انرژی صنایع انرژی‌بر است و در نخستین فاز آن زیرساخت‌های دوران ساخت مانند آب، برق و جاده‌ها، گمرک و هر آن چیزی که برای یک سرمایه‌گذار در دوران ساخت لازم بوده، تعبیه شده است.
حقایقی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در کارخانه آلومینیوم جنوب خاطرنشان کرد: 51 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت غدیر و 49 درصد متعلق به ایمیدرو است و با شرکت ان اف سی چین برای تولید سالانه  300 هزار تن شمش آلومینیوم قرارداد منعقد شده و شرکت چینی متعهد شده در مدت 32 ماه تولیدات خود را آغاز کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: مناطق ویژه اقتصادی دارای امتیاز های ویژه‌ ای ازجمله تسهیل واردات و صادرات کالا، مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات و کاهش چالش ‌های اداری است و این امتیاز ها بستر سرمایه‌ گذاری با ریسک بالا برای فعالان اقتصادی را  فراهم می‌کند.
حقایقی بیان کرد: در طول این پروژه همکاری ‌های بسیار خوبی با استانداری فارس و سازمان محیط‌ زیست داشته ‌ایم و با جذب سرمایه های داخلی و خارجی به توسعه کشور و به‌ ویژه استان فارس و دستیابی به صنعت سبز یاری رسانیم و در تحقق این مهم استانداری فارس بسیاری از چالش ‌های اداری را کاهش داده است.
این مسؤول افزود: منطقه ویژه اقتصادی لامرد ظرفیت‌های مناسب و جدید تجاری و صنعتی را در کنار بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان پارس جنوبی و خلیج ‌فارس در اختیار کشورمان قرار داده است که گامی بلند برای ایجاد اشتغال جوانان و توسعه پایدار برداریم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی اهدافی مانند انتقال فناوری ‌های نوین به داخل کشور، رونق تولید داخلی، تحکیم صنایع دانش‌ بنیان و ایجاد توسعه متوازن را دنبال می‌کنند که با جدیت به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و این اهداف هستیم.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: ایجاد ، منطقه ، اقتصادی ، لامرد ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار